גיזום הבמבוק המאושר שלך כולל גם טיפול בצמח וגם גיזום. התוצאה הסופית היא שני דברים שניתן לגזום בקלות. מאמר זה סוקר את דרישות הגיזום לצורות הבוגרות והתינוקות של הצמח.

במבוק למבוגרים, מכל סוג הצמח שהוא עשוי להיות, יש לגזום עד לצומת הגבעולים. הסיבה היא שאם אתה גוזם יותר מדי למטה הצמח לא יגדל יורה חדש וייתכן שהוא מוכן למות מוקדם מדי.

שלבי הגיזום קלים. עבור הצורות הקטנות יותר כגון סוג הריצה והגוש, קצה הגבעול או הענף עדיין יכיל את הצמיחה הישנה והפוספסת שתיצור ענפים ויורה חדשים. אם כן עולה השאלה כיצד ומתי לגזום?

בדרך כלל עדיף לחכות עד שהגידול הצעיר יתחיל בטיחת הוסטה. זהו מאלץ שנוצר מקני השורש של עלים ישנים. ככל שתגדל את הצמח גבוה יותר יוסר הצמיחה הישנה יותר, ובכך יעודד צמיחה חדשה יותר. ככל שאתה מקצץ גבוה יותר, כך אתה יוצר צמיחה חדשה יותר. זה נמשך עד שהפרח בפועל נפתח. בשלב זה ניתן לחתוך את הגבעול בתחתית הצמח קרוב ככל האפשר לאדמה. זה גורם למינימום הלחץ על הצמח. אם הצמח הפך גבוה מדי לפני שניתן יהיה להתחיל בגיזום בשלב זה.

די קל לדעת מתי צריך לגזום את הבמבוק שלך. העלים יתחילו להצהיב ויתחילו להיצמד יחד. הגזעים יהפכו לקשר ויוצרים כדור. אם מדובר במבוק אמיתי, לעולם אל תחתוך אותו מתחת לרמת האדמה, אך המשך לגזום את החלק העליון. אם הבמבוק שלך נחתך מתחת לרמת האדמה סביר להניח שהוא ימות. הוא יעשה זאת באופן טבעי עד שהשורשים יצליחו לספק חומרים מזינים לצמח שוב. עם זאת, אם הבמבוק שלך נטוע באדמה, ולאחר מכן אתה משתיל אותו לסיר סביר להניח שהוא לא ימות. השורשים עלולים לצמוח על דפנות הסיר.

טִפּוּל עוֹקֵב

בסוף הסתיו או האביב, ייתכן שיהיה צורך במים מסוימים אם היה קר. תהליך הייבוש אורך כ- 3 או 4 ימים. המפתח הוא למנוע מתח מים. שמור על הצמח והעציץ קריר והרחק מהטיוטות, טובל את הכלים בתערובת של אספירין ומים למניעת חיידקים ופטריות.

במשך תקופה מסוימת, אין להשקות. תן לצמח להתייבש במלואו לפני השקיה. לרסס את העלים במים קרירים מדי יום כדי לעזור.

הקפד לבדוק את הצמח שלך אם יש חורים זעירים או קרעים מתחת לורידי העלים. הפסק לקצץ צמחים שעברו את שיאם על ידי בדיקת האזור הזה. אם צריך לבצע את הגזירה שוב, בצע זאת באביב כשהצמח במצב רדום.

אם אתה נתקל בטמפרטורות קרות במיוחד כמו כפור מוקדם, הקפד לכסות את הצמח בשכבת מאלץ. זה ימנע מהצמחים לסבול מפגיעות מטמפרטורות קרות.

לאחר פרק זמן זה, אנשים בדרך כלל רוצים לגזום בחזרה את הצמחים שלהם. עדיף לבצע גיזום מסוג זה באביב. חותכים את כל הצמיחה החדשה לכמה גבעולים. זה יעודד את הצמיחה הנמרצת של בסיס הצמח, ובכך מחזק אותו לעמוד בתנאים הקשים ביותר.

אנשים גם רוצים לדעת מתי הצמחים שלהם יהיו מוכנים להיחתך. כמה צמחים צריכים לקצץ בכדי שיוכלו לשרוד בחורף. הרצון לקבל מדשאה מטופחת גורם לפעמים לאנשים להזניח את החלק הזה של התחזוקה.

הדרך הקלה ביותר לדעת מתי לקצץ היא להסתכל על הגידול הקיים. אם הגידול הקיים צפוף ואין לו הרבה חיוניות, הצמח יזדקק לחיתוך. שלב זה של חיתוך יסייע ביצירת נוף בעל זרימה טבעית אליו. יש לקצץ את הצמחים בסוף עונת הגידול שלהם.

צמחים קלים לגזום. ניתן לקצץ את רוב הצמחים באמצעות זוג מפרידים חד. צמחים מסוימים מצליחים יותר עם הצד הבוטה של ​​הלהב, וחלקם צריכים לחתוך כנגד חתיכת קליפה. בעזרת המפרישים חתכו את הצמח בכחצי או שני שלישים. אם אתה גוזם כנגד חתיכת קליפה, גזז את מפרקי העלים בעזרת הלהב, וודא כי לא חותכים את וריד העץ. זה יעזור לעץ להחלים מהר יותר.

בעת זמירת הצמחים, הקפד להסיר את כל העץ המת והענפים המיותרים, עד ששאר הצמח (איחוד טיוטות) נראה שוב כמו חדש. אחרת העץ לא ישרוד.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *