בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על סגולותיו של שמן הקוקס, ולכן לא פלא שחנויות טבע רבות ואפילו רשתות קמעונאיות משווקות זו אחר זו שמן קוקוס. אותו שמן מכיל מגוון רב של מרכיבים בריאותיים, החל מנוגדי חמצון, הוא אנטי דלקתי, אנטי סרטני, אנטי בקטריאלי ועוד מרכיבים ויתרונות מעולים נוספים. השימושים בשמן קוקוס הם רבים, הן לבישול, למריחה על השיער או למריחה על הגוף לצרכים קוסמטיים, מה שהופך אותו למוצר רב גוני המאפשר לבצע בו מגוון שימושים. 

הכירו את השימושים בשמן הקוקוס המופלא

טיפול נהדר לשיער – מריחת שמן קוקוס אחת לשבוע על השיער יכולה להחיות שיער יבש ופגום, לטיפול בקצוות מפוצלים ובכן לטיפול בקרקפת. את שמן הקוקס מומלץ למרוח טרם הרחצה על שיער יבש ולהותיר אותו על השיער כמה שיותר זמן (לפחות חצי שעה). לאחר מכן יש לשטוף את השיער בשמפו ולייבש. 

טיפול בשפתיים סדוקות – שפתיים סדוקות בעונות המעבר הן תופעה מוכרת ויכולה להיות מציקה מאוד. מריחה של מעט שמן קוקוס באופן יום יומי על שפתיים יבשות יכולה לסייע רבות לשיקום וקבלת לחות מידית.

כתמי פיגמנטציה – עם השנים מופיעים על עור הפנים כתמים חומים, שהם למעשה כתמי פיגמנטציה הנגרמים בעיקר מחשיפה לשמש או מהזדקנות העור. מריחה יומיומית של שמן קוקוס על כתמי הפיגמנטציה עשויים להעלים את הכתמים, אולם יש צורך להתמיד בכך יום יום עד לקבלת התוצאות.

טיפול בקשקשים – קשקשים יכולים להוות מטרד רב ובכלל פגיעה אסתטית, ולכן מריחה של שמן קוקוס על הקרקפת יכולה להקל על התופעה ולרכך את העור. את השמן יש למרוח כ- 30 דקות לפני הרחצה ולאחר מכן לשטוף עם מים פושרים. מעבר לכך, שמן קוקס מחזק את השיער ולכן הוא נהדר למניעת נשירה.

הקלה במקרה של כוויות – שמן קוקוס מכיל נוגדי חמצון, ולכן הוא מרגיע את העור ומונע הופעת דלקת במקום. כמו כן, הוא יעיל לטיפול בכויות שמש. אז אם נכוויתם או חזרתם אדומים מהים, מרחו כמות נדיבה של שמן קוקוס על האזור וכך תחושו תחושת הקלה.  

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *