בדומה לשום, כך גם הבצל, שהם אגב מאותה משפחה, הוא חריף תרתי משמע ומביא עמו סגולות רבות עבור אנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות. הבצל מכיל חומר – אנטיבקטריאליות שהוא אנטי דלקתי מצוין המסייע רבות עבור חולי סכרת, ומחלות לב, לכאבי אוזניים, כאבי שיניים ועוד מגוון כאבים שונים. מעבר לכך, אכילה של בצל חי או שתיית הנוזלים שלו נהדרת עבור המערכת החיסונית שלנו, עבור מערכת הנשימה, מערכת הלב ושיפור חילוף החומרים בגופנו. היתרונות של הבצל טמונים  ביכולת החימום שלו, שהרי החריפות של הבצל מחממת את הגוף וכך מגבירה את זרימת הדם, מטהרת את הרעלים ומורידה את לחץ הדם.

מעבר לתכונות הבסיסיות של הבצל, הוא יעיל גם לשגרת יום יום במקרים של הצטננות, כאבי אוזניים, דלקות בדרכי השתן, למיגור תולעים, להקלה במקרה של ליחה ושיעול ודלקות שונות. בבצל קיימים מינראליים רבים וויטמינים כגון ויטמין B, C,  E , סידן, מגנזיום, ברזל ונתרן. כלל ויטמינים אלה יעילים למיגור התופעות שהזכרנו ואף להעשיר את גופנו במינראליים וויטמינים היעילים לשיפור מחזור הדם והפחתת דלקות. 

כיצד משתמשים בסגולותיו של הבצל?

את הבצל ניתן לאכול חי, למרות שרבים נמנעים לאוכלו חי בשל החריפות שלו, ולכן ניתן לסחוט את מיץ הבצל וליהנות מנפלאותיו. את סחיטת המיץ ניתן לבצע בצורה זו; לפרוס בצל לחתיכות קטנות, לשים בחיתול בד ולסחוט היטב את המיץ לכוס או קערה. הבצל סופג בקלות נוזלים רבים, ולכן מבצל אחד תוכלו להפיק נוזלים רבים. מעבר לכך, ניתן לאכול בצל חי בסלט או במאכלים שונים וכך פחות לחוש את חריפותו.

מה ניתן לעשות עם מי הבצל שהתקבלו?

למרוח על עור הפנים – פעולה זו מסירה את העור המת, תמגר קמטים ותותיר את עורכם חלק ובריא.

לדלקת בדרכי השתן – שתיית מיץ הבצל מסייעת למיגור דלקות בדרכי השתן הנחשבות לדלקות נפוצות מאוד. 

שיכוך כאבים – בצל יעיל מאוד לשיכוך כאבים שונים וגם להורדת נפיחות. ניתן לעשות קומפרסים על ידי פלח בצל, רק כדאי לפזר קצת מלח על הבצל לפני. 

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *