מיתוס או מציאות: קפאין יכול לשפר את הערנות הנפשית ואת הביצועים?

אין ספק שזה נשמע כמו אחד מאותם רעיונות טובים מכדי להיות אמיתיים, אך המחקרים מאשרים כל הזמן שקפאין אכן משפר את הביצועים. לא רק שיפור גופני, גופני מבחינת אנרגיה או סיבולת, אלא שיפור בתחומי החומר האפור הישן. זה כנראה לא מפתיע שקפאין עוזר להגביר את האנרגיה. כל קריאה קלה של תווית המרכיבים על משקה אנרגיה ספורטיבית מאשרת זאת. אחרי הכל, לספורטאים ברמה המקצועית יש היסטוריה ארוכה של החזרת משקה קפאין כמה שעות לפני התחרות כדי לתת להם יתרון. למרות שאתה עשוי להתפתות לחשוב שספרינטרים הם אלה שמקבלים את מירב העזרה מההתקפה הפתאומית של כוח המכיל קפאין, אך דווקא ספורטאי הסבולת הם אלה שמפיקים את התועלת הגדולה ביותר. וזה הגיוני ברגע שחושבים על זה. מי סביר יותר שיזדקק לקפאין הזורם במחזור הדם שלהם, הבחור של 100 מטר או איש המרתון?

כיצד קפאין מגביר את הסיבולת הגופנית? הדלק הטוב ביותר של הגוף טמון בשומן שלו. אם הוא יכול להגיע לאספקת האחסון הזו, הוא יפעל כמו מכונית מרוץ מכוונת היטב. קפאין הוא בערך כמו הכנסת STP לגוף שלך; הוא פועל כדי לסייע לשומן לשרוף יותר אנרגיה. זה לוקח רק כמה דקות לאחר שהקפאין נבלע עד שהוא עובר מהמעיים לזרם הדם. ברגע שהוא נמצא בדם, הוא יכול להינשא לכל חלקי הגוף, כולל המוח. המינון המומלץ לקפאין הוא לכל היותר 300 מיליגרם (מ”ג) ליום; אנשים רבים אינם מגיעים לרמה זו. המלצתי אישית עד 400 מ”ג קפאין תוך 24 שעות אם אתה מתאמן לפחות 60 דקות. למה זה חשוב? פשוט מאוד: כשגופך ממיר את הקפאין לצורת אנרגיה אחרת (הידועה בשם אנרגיה שאינה שרירית), אתה יכול להשתמש בפחות אנרגיה במהלך שלב אירובי, פחות אנרגיה פירושה שאתה יכול ללכת קשה יותר ויותר. בואו נסתכל על חילוף החומרים בגוף כדי לראות כיצד קפאין יכול להשפיע על רמות הגליקוגן שלכם.

כמה צריך?

עשיתי מחזור תה של 12 שבועות כדי שאוכל לסבול קפאין. כ- 300 מ”ג ב -3 כוסות תה היא הצריכה היומית המוצעת. למרות שזה נראה גבוה, זה הרבה יותר ממשקאות רבים, ותמציות תה טבעיות בדרך כלל לא שורדות טוב מדי מחוץ לתה במרקם תה. העובדה היא שהרבה מהתה הטבעי גורם לתכולת הקפאין שלהם להימשך כ -6 חודשים או יותר. ומי ירצה את זה? אתה צודק לשאול כי יש גורם נוסף שיש לקחת בחשבון.

מה רמת האימון שלך?

האם אתה מתאמן ברמת אינטנסיביות גבוהה? אם אתה מתאמן ברמת עוצמה גבוהה, עליך להשתמש בקפאין בגופך בקצב גבוה בהרבה מאשר אם אתה מתאמן בעצימות נמוכה יותר. רוב ספורטאי הסיבולת המנוסים משתמשים בקפאין כדי לשפר את הביצועים שלהם.

האם אתה מתאמן ברמת עוצמה נמוכה? אם אתה מתאמן ברמת עוצמה נמוכה, סביר להניח שאתה לא מבחין בקצב של 200 מיילים בשבוע. ייתכן שתוכל לברוח עם כמות קטנה יותר של קפאין אם אתה מתאמן בעצימות נמוכה. למען הפשטות, עדיף להניח שהגבול העליון של תכולת הקפאין במשקה הספורט הוא 300 מ”ג למנה.

כמה אתה מתאמן?

כמה אתה מתאמן? במילים אחרות, כמה אתה צריך לשתות לשעה? לרוע המזל, זהו משחק מספרים והתשובה תהיה תלויה באופן ומתי אתה מתאמן. לדוגמה, תוכנית אימונים שמשתמשת בה לעתים קרובות עשויה לדרוש מינון של 4 עד 6 שעות בשבוע. זה הרבה אימונים. ואם אתה רק מתחיל, זה עלול לקחת אפילו יותר זמן.

ביצועי העבר אינם עוד אינדיקטור טוב לביצועים עתידיים. זכור, לא רק עד כמה אתה יכול להתאמן לאירוע נתון, אלא עד כמה אתה מתייחס לספורטאים שלך ולהיבטים הספציפיים של התפקיד. לדוגמה, למרות שהעניק תוכנית אימון סנסציונית, חשוב גם להעריך גם את ביצועיהם בעבר. אם יש לך לפחות דירוג של ארבעה כוכבים עם אירוע מתחת לארבע שעות, סביר להניח שאתה מצפה לקבל ציונים גבוהים בשנה הראשונה. מצד שני, אם אתה מומחה לתפנית ולא נותן שום הפוגה, אולי עדיף להישאר עם חברה שמספקת מוניטין טוב ומספקת שירות לקוחות מוצק.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *