ניתן לומר באופן חד משמעי כי לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה הסובבת סביב עיקר תפקידו של עורך דין בתים משותפים ולכן, במטרה לעשות לכם סדר בבלאגן ולהבין את עיקר עיסוקו של עורך הדין טרם הרגע בו אתם פונים אליו לצורך השכרת שירותיו:
• גביית חוב בבית משותף – בעת בה אנו מדברים על עורך דין בתים משותפים, ניתן לומר באופן חד משמעי כי לא מעט פעמים ישנם דיירים המתגוררים בבית משותף אשר מתלוננים על דיירים אשר מסרבים בתשלום דמי הוועד או לחילופין כאלה אשר לא מעוניינים להשתתף בהוצאות הבית המשותפות. כאן למעשה, נכנס תפקידו של עורך הדין שכן, מדובר על מקרים בהם אין ברירה לנציגות הבית המשותף אלא להתחיל בהליך הגשת תביעה במטרה לבקש הסדר חוב של הדייר שסירב להשתתף בהוצאות הבית המשותפות.
• השתלטות על שטח נוסף – תחום התמחות נוסף של עורך דין העוסק בענייני בתים משותפים יהיה מקרים בהם אחד מדיירי הבית המשותף החליט להשתלט על שטח שיתופי כדוגמת גינת הבית או לחילופין גג הבית המשותף שכן, מדובר על מקרים אשר מהווים עילה לתביעה במטרה לדרוש את פינויו של אותו דייר פולשני. על כן, אפשר לומר כי ברוב המוחלט של המקרים הדבר אף עשוי לעורר סכסוך שכנים ולעיתים גם למקרי אלימות כאלו ואחרת ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה לפנות לעורך דין אשר מתמחה בבתים משותפים. יחד עם האמור, מיותר לציין כי דייר פולש הוא דייר אשר מהווה מפגע משמעותי ואף עשוי להוביל למצב בו ערך הדירה יורד, במיוחד בעקבות פחד של קונים פוטנציאליים אשר מעוניינים לרכוש דירה בבית המשותף בו השטח המשותף נמצא בידיו של אותו דייר פולשני.
• בקשה למניעת הטרדה מאיימת – סכסוך בין שכנים הוא מקרה אשר מוביל לא מעט פעמים לשורה מגוונת של איומים והטרדות מצד דיירים כאלו ואחרים בסביבת הבית המשותף או בתוכו. אי לכך, לא פעם ולא פעמיים עורך דין העוסק בענייני בתים משותפים ידרש בהגשת בקשה לבית המשפט, בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, בעת בה אחד מדיירי הבית המשותף מרגיש מאוים על ידי אחד או יותר מהדיירים האחרים בבית. למעשה, מדובר על צו שניתן לבקשת אחד הדיירים בבית המשותף, כזה אשר מעוניין בהגשת הבקשה נגד דייר אחר בבית, דייר אשר מאיים עליו ומטריד אותו. אי לכך, את הבקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת מוטב שתגישו מיד בעת בה אתם חשים במעשה פוגעני שנגרם על ידי אחד הדיירים בבית המשותף, ולדרוש צו הרחקה מפני אותו דייר וכמובן שניתנות בפני הדייר המתלונן אפשרויות לבקשת סנקציות נוספות כדוגמת איסור נשיאת נשק, הימנעות משהייה בשטח המשותף וכך הלאה.