בישראל פועלות כמה וכמה ספקיות גז, וכמו בענפים אחרים גם הן מתקדמות עם הטכנולוגיה והזמן. כפועל יוצא מכך, כיום ניתן להזמין בלון גז עד הבית בצורה עוד יותר קלה, פשוטה ומהירה ממה שהיה בעבר.

כמה דברים שכדאי לדעת על שוק הגז

חשוב לדעת שבשנים האחרונות התחוללו כמה רפורמות בשוק הגז לטובת הצרכנים. את הרפורמות האלו פחות מכירים בציבור הישראלי, ומה שזכה ליותר תהודה היא הרפורמה בשוק הסלולרי – למרות שהמטרות של כל הרפורמות הללו זהות. המטרות הן כמובן להגביר את התחרות בין החברות, לשפר את השירות לצרכן ואת המחירים המוצעים, ולאפשר “נדידה” בקלות בין הספקיות השונות. לכן, לפני שאתם מזמינים בלון גז הביתה, שווה לעשות השוואת מחירים.

במידה ותחליטו להחליף ספק, יש לבחור קודם כל רק במי שהינו מורשה לאספקת גפ”מ ממשרד התעשייה. ברגע שבחרתם, ל שצריך לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלם באתר החברה החדשה או להתקשר אליה. מכאן והלאה זוהי חובתה של החברה החדשה לדאוג לתהליך ההחלפה כולו, בדיוק כמו בהחלפת חברת סלולר. היא שאחראית על כל נושא הניתוק מהחברה הישנה והתקנת הבלונים החדשים. מאידך, לחברה הישנה אסור להערים בעיות כאלו ואחרות על נושא הניתוק.

הזמנה של בלון עד הבית

בין אם נשארתם עם החברה הישנה ובין אם בחרתם בחדשה, כיום תהליך הזמנת בלון גז הינו פשוט מאי פעם. כל מה שצריך לעשות הוא רק להיכנס לאתר החברה, לציין את סוג הבלונים שאתם רוצים להזמין, ולהשאיר את הפרטים כמו שם, כתובת, פרטי התקשרות אתכם וכדומה. מאידך, תוכלו לנהוג בדרך הרגילה של התקשרות למוקד של החברה. הבלונים החדשים יסופקו לכם תוך כמה ימים בודדים. שימו לב, שאם נדרש טכנאי לצורך חיבור של מערכות גז חדשות, שינויים בצנרת וכדומה, יש צורך בתשלום נוסף מעבר להחלפת הבלונים.

לבסוף, חשוב לציין כי חלק מספקיות הגז הגדולות עוסקות גם בתחום של בלונים מקטגוריות יותר קטנות. למשל, ניתן כיום להזמין בלונים של 5 ק”ג או 2.5 ק”ג, לצד הבלונים הגדולים של 12 ק”ג ו- 48 ק”ג. הבלונים הקטנים מיועדים בעיקר לשימוש במנגל על גז או ליציאות לעבודה וטיולים בשטח. בנוסף, יש חברות שניתן להזמין דרכן בלונים עוד יותר קטנים לגזיות שטח.

קרדיט תמונה FREEPIK