מערכת BI (Business Intelligence) משמשת כלי רב עוצמה המאפשר קבלת החלטות עסקיות מושכלות, תוך שיפור יעילות, זיהוי הזדמנויות חדשות וצמצום סיכונים. כתוצאה מכך, מערכת BI תורמת להגדלת רווחיות עסקית במגוון דרכים, עם שיפור של קבל החלטות, הגברת יעילות, זיהוי הזדמנויות חדשות, צמצום סיכונים ושיפור שביעות רצון של לקוחות החברה.

שיפור קבלת החלטות

עם בחירה של חברת BI  מומלצת שתספק לכם מערכת BI מתקדמת מתאימה, תזכו במערכת שאוספת, מארגנת ומנתחת נתונים ממגוון מקורות עסקיים, ומציגה אותם בצורה נגישה וקלה להבנה. ניתוח זה מאפשר זיהוי דפוסים, מגמות ותובנות עסקיות חבויות, התורמים לקבלת החלטות מבוססות נתונים ומונעות נתונים. 

כך למשל חברת קמעונאות יכולה לעשות שימוש במערכת BI לניתוח נתוני מכירות. ניתוח זה חושף אילו מוצרים נמכרים טוב, באיזה אזור, באיזו עונה ובאיזה ערוץ מכירה. כתוצאה מכך, החברה יכולה לקבל החלטות מושכלות בנוגע למלאי, תמחור, קידום מכירות ופיתוח מוצרים חדשים.

הגברת היעילות

מערכת BI מבצעת אופטימיזציה של תהליכים והיא מאפשרת זיהוי של צווארי בקבוק, בזבוז זמן ומשאבים, וחוסר יעילות בתהליכים עסקיים. ניתוח זה מאפשר לייעל תהליכים, לחסוך זמן ועלויות ולשפר את הפרודוקטיביות. כך לדוגמא חברת ייצור משתמשת במערכת BI לניתוח תהליך הייצור. ניתוח זה חושף עיכובים, תקלות ופעולות מיותרות. כתוצאה מכך, החברה יכולה לייעל את תהליך הייצור, להפחית את זמן הייצור ולשפר את איכות המוצרים.

זיהוי הזדמנויות חדשות

מערכת BI מאפשרת זיהוי מגמות חדשות בשוק, התנהגות לקוחות, העדפות צרכניות ותחרות. ניתוח זה מאפשר לחברה לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות, לפתח מוצרים ושירותים חדשניים ולשפר את מיצוב החברה בשוק. זיהוי זה מאפשר למשל לחברת שירותים פיננסיים לעשות שימוש במערכת BI לניתוח התנהגות לקוחות. ניתוח זה חושף דפוסי צריכה, העדפות פיננסיות וצרכים חדשים. כתוצאה מכך, החברה יכולה לפתח מוצרים פיננסיים חדשניים, להתאים את שירותיה ללקוחות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות.

 צמצום סיכונים

מערכת BI מאפשרת זיהוי גורמי סיכון עסקיים, כגון תנודות בשוק, שינויים ברגולציה, התנהגות לקוחות ותחרות. ניתוח זה מאפשר לחברה לנקוט בצעדים מקדימים למיגור סיכונים, להגן על נכסיה ולשפר את היציבות הפיננסית שלה. לדוגמא חברת ביטוח יכולה לעשות שימוש במערכת BI לניתוח נתוני תביעות. ניתוח זה חושף גורמים שמעלים את הסיכון לתביעות, כגון גיל הנהג, סוג הרכב, אזור מגורים והיסטוריה של תאונות. כתוצאה מכך, החברה יכולה להעריך סיכונים בצורה מדויקת יותר, לקבוע מחירי פוליסות ביטוח בהתאם ולשפר את רווחיותה.

שיפור שביעות רצון לקוחות

מערכת BI מאפשרת ניתוח מעמיק של התנהגות לקוחות, העדפותיהם, צרכיהם ותלונותיהם. ניתוח זה מאפשר לחברה לשפר את שירות הלקוחות, להתאים את מוצריה ושירותיה לצרכים ולרצונות שלהם. כמו כן שיפור חווית הלקוח תורמת להגדלת נאמנות לקוחות ולשיפור המוניטין של העסק.

קרדיט תמונה FREEPIK