התנדבות מועילה לקהילה לחברה ולאנשים אשר נעזרים בה, אך מחקרים הראו שגם המתנדבים זוכים ליהנות מלא מעט תועלות ובין היתר: העלאת הסיפוק, אושר רב יותר וגם המתנדבים בריאים יותר – מחקר אשר בוצע בנושא, מצא כי 200 שעות התנדבות בשנה, נקשרות באופן ישיר לרמת לחץ דם נמוכה יותר בקרב המתנדבים.
בנוסף על כך, התנדבות מגבירה את הפעילות הפיזית אצל אנשים – מה שתורם לזרימת דם טובה ולשיפור הבריאות הכללית של האנשים. מיותר אולי לציין גם את הקשר הישיר בין הגוף והנפש, כשאנשים מתנדבים הם כאמור מאושרים יותר, מה שגורם לרמות נמוכות יותר של הורמון קורטיזול בדם ומשפיע על בריאות טובה יותר.

ניתן ואף מומלץ להתנדב בכל גיל


אין כל ספק, כי התנדבות היא חיובית ומומלצת – ילדים אשר סייעו לילדים אחרים, לומדים ומפנימים את חשיבות הנתינה אשר הולכת איתם גם לבגרותם.  לעומת זאת, בני גיל הזהב, נהנים גם מהתועלות הבריאותיות הטמונות בהתנדבות, גם מחברה וגם מהתחושה הנפלאה הטמונה בעזרה ובנתינה.
כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה שכל אדם אשר מעוניין להתנדב, בכל גיל ומכל קצוות האוכלוסייה, ימצא את מסגרת ההתנדבות המתאימה ביותר בעבורו.

מגוון רחב של אפשרויות


אם אתם מעוניינים להתחיל להתנדב, תגלו שיש לא מעט אפשרויות רלוונטיות בעבורכם בדמותן של עמותות,  בתי חולים, פרויקטים ועוד..
ניתן להתנדב לאיסוף וחלוקת מזון למשפחות נזקקות,  לביקורים קבועים בבתים של קשישים ניצולי שואה, לסייע לבעלי חיים, למען איכות הסביבה, עבור נוער בסיכון ורשימת האפשרויות עוד ארוכה.
בכדי לבחור בצורה הטובה ביותר את מקום ההתנדבות מומלץ לשים דגש על מספר פרמטרים:

  • חיבור אישי – חשוב שכל מתנדב, יבחר במקום אשר הוא מתחבר אליו בצורה טובה לערכיו, אמונתו ואורך חייו – דגש על החיבור האישי יכול להעניק למתנדב סיפוק גדול יותר מההתנדבות וגם יגרום לו להתמיד בה לאורך זמן.
  • קרבה גיאוגרפית – חשוב למצוא מקום התנדבות קרוב ונגיש, אשר מאפשר הגעה נוחה – כדאי גם לבדוק את האפשרויות של מקומות חניה או תחבורה ציבורית במקום.
  • תפקיד – ישנם לא מעט תפקידים אותם ניתן למלא במסגרת ההתנדבות, חלק מהתפקידים הינם פיזיים יותר וחלקם יכולים גם לבוא לידי ביטוי בעבודות משרדיות. חשוב לוודא שהתפקיד, אכן מתאים ליכולות הפיזיות, לגיל ולכישורים של המתנדב – במקרים רבים, ניתן למצוא גם תפקידים התנדבותיים המתקשרים באופן ישיר למקצוע ולהכשרה של המתנדב.
  • שעות התנדבות – בחלק ממקומות ההתנדבות, הצורך הוא לימים ספציפיים או לשעות מסוימות, לכן, חשוב לוודא שההתנדבות משתלבת עם לוחות הזמנים.

דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לבחור את מקום ההתנדבות המתאים והנכון ביותר וליהנות בצורה המיטבית מכל היתרונות אשר טמונים בהתנדבות.

היכן ניתן להתנדב בירושלים?
לא משנה אם אתם צעירים או מבוגרים, אם אתם מעוניינים להתנדב בירושלים, תשמחו לגלות שעומדות לרשותכם לא מעט אפשרויות אופציונאליות ובין היתר: עמותת עזר מציון, בית הצייר למען נוער בסיכון, ארגון לתת, צער בעלי חיים ירושלים ועוד.. כאן חשוב לציין, שלרבות מהעמותות הבולטות, יש סניפים ומכיוון שירושלים, מהווה את העיר הגדולה בישראל, לרובן יש סניף גם בבירה.
כמובן, שתמיד ניתן להתקשר באופן פרטני למקום בו אתם מבקשים להתנדב ולשאול אם ישנה אפשרות להתנדב בירושלים.
מעבר לכך, כיום ניתן למצוא אתרים ואפליקציות ייעודיות אשר בכוחן לחבר בין מתנדבים לבין מקום ההתנדבות המתאים – כאשר, החיבור בין המתנדב לבין מקום ההתנדבות מתבסס על שורה של פרמטרים כמו גיל, מיקום גיאוגרפי ועוד…

קרדיט תמונה FREEPIK