השתילה של צבעונים מתבצעת בצורה הטובה ביותר כאשר האביב באוויר. זהו הזמן היעיל ביותר להכות צמחים רב שנתיים אלה מכיוון שהם זמינים בזמן השתילה. כעת, לזנים שונים של צבעונים יש תקופות פריחה שונות, כך שתכירו טוב יותר את סוג הצבעונים שאתם שותלים.

גוף

טיפוח הוא כאשר אתה מגדל את השתילים עם תערובת העציץ לשים במקרר את הפקעות במשך כשלושה שבועות.

חֲלוּקָה

גידול הצבעונים ממש קלות כל עוד בוחרים את המספר המתאים של הפקעות. ינואר ופברואר הם החודשים הטובים ביותר לשתילת צבעונים. עליך לבחור נורות טריות כפי שניתן לראות על האריזה ועבות מספיק כדי לאפשר לך לחלק אותן בקלות. מה שאתה צריך לעשות לאחר שרכשת את הפקעות הוא לחפש את הגדולה ביותר. אם החבילה ממליצה לפצל אותה, בצע זאת והוסף למכל שלך.

הפקעות שאתה צריך לשתול במיכל שלך בשלב זה הן אלה שקוטרן פחות מ -3 סנטימטרים או בעלות פרחים מרובים. עליך לשתול אותם במהירות האפשרית לאחר ההגעה.

שְׁתִילָה

אופן שתילת ה פקעות תלוי בגודל הנורה. כלל פשוט הוא שככל שהפקעות קטנה יותר, כך צריך לשתול אותה עמוק יותר. כלל האצבע הוא שצריך לשתול את הפקעות פי 2 מפקעות הגדולה יותר. לדוגמה, יש לשתול פקעות בעומק של 6 סנטימטרים ובעומק של 3 סנטימטרים בעומק של 6 סנטימטר ואילו פקעות שרוחבה 2 סנטימטרים ובעומק 8 סנטימטר צריכה להיות נטועת בעומק של 4 סנטימטרים בלבד.

מיקום הפקעות הנטועות חשוב לא פחות. אם אתם מתכננים להעביר את הנורות בקרוב, המיקום הברור ביותר נמצא ישירות בגינה. עם זאת, ההרגלים שלך עשויים להיות לשתול את הפקעות בקו האדמה או קרוב לקו האדמה. לדוגמה, יש לשתול צבעונים בעומק של 6-8 סנטימטרים או יותר ולב וחצי מונח באמצע החור.

שימו לב שהרבה מפקעות הצבעונים ניזוקו במהלך ההשתלה. כדי להימנע מכך, חפרו שטח רחב יותר סביב הצמח לאחר שתילת הפקעות . זה ייתן יותר מקום לנורה לשרוד לאחר שחפרת את החור.

4) אחרי שתשתול

הפקעות תזדקק לאור לפחות 12 שעות ביום. הדרך הקלה ביותר לקבל אור היא למקם אותו מתחת לעץ. ישנם גם סוגים של פקעות שיסבלו פחות אור. עליך לחקור את הפקעות שאתה שותל כדי לראות כמה אור נדרש.

אם אתה גר באזור קר, הצבעוני תזדקק למינימום של 6 שעות אור ביום. עבור אותם אזורים חמים, כמות האור הנדרשת היא 12 שעות ביום. עדיף לא לשתול את הפקעות באדמה בשלבים הראשונים של הגשם . אם אתה גר באזור חם, הצבעוני יכולה לשרוד עד האביב הבא.

5) כפי שהצבעונים פורחים

צפה בזהירות אחר מזיקים כמו טפילים, עורבים וחרקים על הצמחים שלך. כאשר הצבעונים מתחילים לפרוח, בשלב זה יהיה עליך ליישם את כל האמור לעיל לפריחה מלאה. עליך להימנע לחלוטין משימוש בקוטלי חרקים על הצמחים שלך, אפילו קוטלי חרקים טבעיים כמו שום. כימיקלים אלה יכולים להרוג את כל גינת הצבעונים!

הדרך הטובה ביותר לשלוט בבאגים היא למצוא את החרקים ולתפוס אותם במלכודת. לאחר מכן תוכל ללכוד אותם ולשחרר אותם בפעם אחרת כשהם לא יהיו שם.

6) אחסון פקעות צבעונים.

צבעונים יישארו טריים למשך כשלושים יום. צבעונים מאוחסנים יישארו טריים ונראים כמו חדשים.

7) שתילה באדניות

אל תשתול את הנורות שלך בשורות האחוריות של באדניות קטנות מכיוון שהן אינן מאפשרות מקום לפקעות לגדול כראוי. כמובן שהחנויות רוצות את פקעות הצבע האלה בתצוגות, לכן הן ישאירו אותן פתוחות.

8) שתילה מחדש

למד את ערך השתילה מחדש. לצבעונים כבר היה הרבה זמן לגדול, אז הם קצת דביקים. לאחר השתילה, יש להזין אותם ואז לחלק אותם.