הדיאטות וסדנאות התזונה לסוגיהן ממשיכות לזכות לפופולאריות גבוהה, כאשר מדי שנה גם נכנסות גישות ושיטות חדשות לעולם זה. למעשה, כאשר בודקים אילו מהן היו הכי מוצלחות בשנה החולפת, אנו נתקלים בבעיה שכן כל גישה מצהירה על עצמה בתור הצלחה מסחררת ומדגישה את יתרונותיה. בנוסף, בסופו של דבר מדובר בשאלה אישית, כלומר – אם מישהו הצליח להשיל ממשקלו ולשמור על התוצאות עם דיאטה אחת, הרי שהיא נהדרת מבחינתו ואין זה משנה לו כמה אנשים הצליחו או לא הצליחו כמוהו. אז לאחר שאמרנו כל זאת, הנה סקירה של שתי דיאטות שזכו לתהודה.

דיאטת הרבלייף – מבוססת על שייקים

כבר די הרבה שנים מציעה הרבלייף מוצרים ולמעשה דיאטה מקיפה. מי שמצטרף לתוכנית יכול ליהנות מליווי מקצועי לאורך חודשיים על ידי אנשי מקצוע, המסייעים לו להגדיר את התוכנית הרצויה, לבנות הרגלי תזונה נכונים, וכמובן להסתייע בשייקים ותוספי התזונה האחרים כמו תרכיז אלוורה. העיקרון הוא החלפה של ארוחה או שתיים ביום עם שייק הרבלייף טעים ונגיש, שאפשר להוסיף אליו תבלינים, פירות, ירקות ועוד.

כמו כן, הרבלייף ישראל מדגישים את המכלול, כלומר על בסיס התזונה שמספקת לגוף את כלל המרכיבים, יש גם ליצור אורח חיים בריא יחסית, הכולל פעילות גופנית. מאידך, הדגש אינו על שינויים קיצוניים באורחות החיים, אלא התאמה ככל הניתן של הדיאטה להעדפות וההרגלים האישיים, כמובן תוך יצירת הרגלים יותר בריאים. זאת, בהנחה ששינויים קלים יהיו פשוטים יותר ליישום ויחזיקו לאורך זמן, בניגוד לשינויים דרסטיים. מעבר לכך, במהלך דיאטת הרבלייף גם ישנה תמיכה חברתית ממשתתפים אחרים בקבוצת ווטסאפ.

דיאטת אטקינס – להפחית בצריכת הפחמימות

העיקרון שמאחורי הדיאטה הזו היא הפחתה בצריכה של פחמימות פשוטות, שכן הן מהוות אנרגיה קלה מדי וזמינה מדי לגוף. כאשר מפחיתים בצריכתן הגוף צריך להתחיל לפרק אנרגיה ממקורות אחרים, כלומר מהשומנים. לכן, בדיאטה הזו יש להפחית באכילה של לחם, פירות, אורז וכדומה, ולעומת זאת אוכלים יותר שומנים וחלבונים – שעליהם המגבלות אינן מחמירות. האנשים המשבחים את הדיאטה הזו מצביעים על הפחתה די משמעותית במשקל בזמן קצר יחסית, על הפחתה ברמות הסוכרים בדם שהינה חשובה במיוחד לנוטים לסוכרת, וכן על פחות צורך לנשנש לאורך היום (כי עדיין אוכלים שומנים וחלבונים כרגיל, ואפילו יותר). עם זאת, ראוי להדגיש כי שמה של הדיאטה נקשר גם בהגדלת סיכון למחלות לב וכלי דם, ובבעיה לשמור על התוצאות לאורך זמן, עד כדי כך שמסיימים עם משקל גבוה יותר מאשר בהתחלה.

קרדיט תמונה FREEPIK