בחיי היום יום אנו בסך הכול רוצים להסתובב באופן חופשי באוויר הפתוח ולדעת שאנו בטוחים ומוגנים. אבל למרבה הצער זה לא תמיד המצב. במקרים רבים, בייחוד כאשר הערב יורד לו, אנחנו צריכים להיות ערניים יותר לסביבתנו ולשים לב לכל מה שקורה. כל זאת לאור הפשיעה שעוד לא פסחה מן העולם. וכאשר אנו נאלצים לחזור בשעות המאוחרות של הלילה, אנו רוצים לדעת כי נוכל להתגונן מפני תקיפה. גז פלפל להגנה עצמית הוא אחד מהכלים השימושיים יותר להגנה, והוא זה שיוצר בקרבנו את תחושת הביטחון.

כל מה שרציתם לדעת על גז פלפל

גז פלפל נפוץ בקרב רבים. למעשה, כל אחד מאתנו יכול להיכנס ולקנות אותו. אבל לפני הכול, מומלץ ללמוד קצת יותר על גז פלפל להגנה עצמית ולהכיר אותו מקרוב. אלה כמה דברים משמעותיים שחשוב לדעת עליו:

  1. גז פלפל – האם הוא חוקי?

באופן כללי, גז הפלפל חוקי במדינת ישראל. כל מדינה קובעת בסופו של דבר את החוקים שלה, כך שלא מומלץ להסתובב איתו בנמל התעופה. עם זאת, השימוש בגז פלפל בארץ מעוגן בחוק, והוא חוקי רק כאשר משתמשים בו למטרה שהוא מיועד – להגנה עצמית ולא לתקיפה.

  • התרסיס מגיע בגדלים שונים.

גז הפלפל המגיע בגדלים שונים. בדרך כלל הוא קומפקטי למדיי וניתן להכניס אותו לכיס או לתיק מבלי שיבחינו בו. עם זאת, חשוב לברר כיצד פועל התרסיס ולכמה תרסיסים הוא מספיק.

  • איזה חומר מפעיל את גז הפלפל?

גז פלפל נקרא כך מכיוון שמקורו אכן בפלפל. החומר המשמש מתרסיס מופק משמנים הנמצאים בפלפלים חריפים. החומר שמוכנס בסופו של דבר לגז הפלפל נקרא קפסאיצין. זהו חומר שאין לו צבע, ריח או טעם, אבל אם מרססים אותו אל תוך העיניים הוא צורב ופועל את פעולתו.

  • דעו איך להשתמש בגז.

אמנם לא מדובר באקדח, ועדיין גז הפלפל עלול להיות מסוכן אם לא משתמשים בו נכון. לפיכך, חשוב לברר את השימוש הנכון בגז ולהקפיד להשתמש בו רק במצב חירום חלילה.

  • מאיזה גיל ניתן לשאת את גז הפלפל?

הגז מותר לשימוש מגיל 13 ומעלה ואינו מצריך רישיון מיוחד.

  • היכן קונים את גז הפלפל?

את הגז חשוב לרכוש במקום בטוח ומקצועי המאושר על ידי משטרת ישראל. רק כך תרגישו סמוכים ובטוחים בכל מצב. אם נסכם, הכרנו קצת יותר את גז הפלפל והפעולות שלו. אם תשכילו לרכוש את הגז במקום מקצועי ומאושר, תוכלו ללכת ברחוב מבלי להרגיש מאוימים