כאשר יש איברים בגוף שלנו שלא מתפקדים באופן רגיל, איכות החיים שלנו מאוד נפגעת. אף אחד לא יכול לתפקד באופן רגיל כאשר יש לו כאבים ביד או כאשר יש לו כאבים בברכיים. לעיתים הפתרון הטוב ביותר לבעיות או כאבי ברכיים הוא החלפת ברך. החלפה של הברך היא למעשה ניתוח בו מחלפים לנו את המפרק הטבעי של הברך שלנו במפרק מלאכותי שעשוי מחומרים סינתטיים כמו פלטינה. היתרונות של הליך זה הם רבים והם יכולים לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים פעילה ונעימה הרבה יותר.

אורתופד מומחה החלפת ברך – למה חשוב לפנות אליו?

כדאי לנו לפנות לרופא מומחה כמו אורתופד מומחה החלפת ברך, כאשר יש לנו בעיות בברכיים, כי הוא איש המקצוע שיוכל לסייע לנו לחזור לאיכות חיים רגילה ותפקוד רגיל של הברך שלנו. לעיתים, כאשר יש לנו בעיה בברך אחת תהיה לנו בעיה גם בברך השנייה. חשוב מאוד להשקיע בבריאות שלנו וחלק מהשקעה זו היא לפנות לרופא מומחה שיוכל להעניק לנו את הטיפול הטוב ביותר. ככל שנקבל טיפול מרופא איכותי יותר, כך איכות הטיפול שלנו תהיה גבוה הרבה יותר. רוב קופות החולים כוללות בביטוח המשלים שלהן, טיפולים והליכים כירורגים אצל רופאים אורתופדיים מומחים וחשוב לשאול את רופא המשפחה שלנו על כך ולא להתפשר את איכות הטיפול הרפואי שנקבל.

האם ניתוח החלפת ברך הוא מסוכן?

ניתוח החלפת ברך הוא מסוכן כמו כל ניתוח שיש בו הרדמה מלאה – אך יחסית לסוגי ניתוחים אחרים כמו למשל ניתוחים בלב, בריאות או במוח הוא לא מסכן חיים. כאשר אנחנו הולכים לעבור ניתוח בברכיים חשוב שנהיה מוכנים לעבור שיקום אורתופדי מלא. שיקום מלא זה יוכל לסייע לנו להרגיש טוב יותר ולשלוט טוב יותר בגוף שלנו וביכולות הפיזיות שלו.

בסופו של דבר, חשוב מאוד שנוכל להרגיש טוב יותר, במיוחד אם יש לנו בעיות בריאות שונות כמו למשל כאבי ברכיים או להבדיל כאבי גב. אם אנחנו מרגישים שהגוף שלנו הוא לא כמו תמול שלשום, חשוב מאוד לא להזניח זאת, אלא ללכת לרופא מומחה לקבל טיפול כמה שיותר מהר. ככל שנקדים לקבל טיפול רפואי, כך נוכל להקטין את הנזק הפיזי שיגרם לברכיים שלנו. הזמן בו אנחנו בוחרים לעבור את הניתוח יכול להיות קריטי מבחינת היכולת שלנו לחזור לתפקוד רגיל מלא. הניתוח יוכל להוביל, גם להקלה משמעותית בעוצמת הכאב שנחוש ביומיום.