את צמח הכורכום אנו מכירים כתבלין צהוב הצובע לנו את המאכלים בגוון צהבהב ומעניק להם טעם מיוחד. אותו תבלין, הוא למעשה צמח בעל סגולות בריאותיות נהדרות ובעל יתרונות בריאותיים מובהקים. המרכיב המרכזי בכורכום הוא למעשה הכורכומין המכיל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי סרטני, אנטי אייג’ינג ובעל יכולת חיטוי נהדרת. מחקרים רבים מעידים כי שימוש יומיומי בכורכום יכול להביא תועלת בריאותית למערכת הנשימה, למערכת העיכול, לזרימת הדם, הלב והמוח ועוד. תבלין זה נחשב על פי תרופות סבתא ליעיל ביותר, משום שמבצעים בו שימוש מזה 2,000 שנים. 

עבור אילו תופעות יעיל הכורכום?

לטיפול במערכת העיכול הפרעות במערכת העיקול כגון אולקוס יכולות להיות מתסכלות, ולכן ערבוב של כורכום במים רותחים יכול הקל על הכאב. ניתן להמתיק את השתייה עם דבש או סוכר. כמו כן, הוא יעיל לקשיי עיקול וחומציות בקיבה.

כאבי גרון – אבי גרום יכולים להיות צורמים ולהפריע לנו לשגרת חיינו, ולכן ערבוב של כורכום עם דבש בתה חם יכול להיות נהדר ולהקל על הכאב.  יש לחזור על הפעולה 3-4 פעמים ביום עד שהכאב יעבור. 

טיפול באקנה – פצעי הגרות הם הסיוט של המתבגר ולכן הטיפול הטבעי הטוב ביותר. מרחו על הפצעים תמיסה המורכבת מכף של חלב ומעט כורכום.  הכורכום מלכלך מאוד את הפנים וגם את המגבות, ולכן מומלץ למרוח את התמיסה בלילה, לשים מצעים ישנים ולשטוף היטב את התמיסה בבוקר עם סבון. 

טיפול בפצעים וחתכים – כורכום מעולה לטיפול ועצירת דימום כתוצאה מחתכים פציעות בשל יכולת החיטוי שלו. על מנת לעצור דימום – יש לפזר אבקה על הפצע ישירות או על גבי גזה, לאחר מכן יש לחבוש אותו ולחזור על הפעולה עד לעצירת הדימום.  

הקלה על פצעים בפה – פצעים בפה נפוצים מאוד בעיקר בעונות המעבר. הטיפול על ידי כורכום ידוע כמועיל מאוד. על מנת לטפל בפצעים בעזרת כורכום, יש לשתות מים ובהם אבקת כורכום, לגרגר בפה ולחזור על הפעולה כמה פעמים ביום. 

טיפול בעקיצות – עקיצות של יתושים יכולים להוות מטרד רב והצורך בגירוד הולך ונשנה. על מנת להקל על הגירוד, יש להכין תמיסה המכילה לימון וכורכום ולמרוח על האזור שנעקץ. 

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *