אם יש נתח בשר שאין בעיה להכין תוך דקות ספורות, זהו ללא ספק חזה העוף. למעשה, יש הרבה מאוד דרכים להכנה בקלות ובמהירות, בין אם בצלייה, טיגון, טיגון עמוק או בתנור.

אז אם יש לכם יום עמוס ואין לכם זמן להכין ארוחת צהרים, ומחפשים מתכון קל ומהיר עבור חזה עוף טרי, קבלו מתכון בחמש דקות להכנת מנה של חזה עוף שהיא גם טעימה ובריאה.

מצרכים נדרשים להכנת המתכון

להכנת מנת חזה עוף מהירה תצטרכו כמובן חזה עוף טרי במשקל של קילו חתוך לנתחים עבים. יש להדגיש שכדי לזכות בארוחה באמת בריאה צריך להפקיד על קניית חזה עוף טרי שמקורו בעופות שגודלו בצורה מפוקחת ומבוקרת, כמו שמציעים בעוף טוב, ללא אנטיביוטיקה או הורמונים. לצד חזה העוף יש לדאוג לארבע כפיות של דבש איכותי, שש כפות של חרדל דיז’ון גרגירי, ארבעה ראשי שום כתושים, מעט מלח, חצי כפית פלפל שחור, כפית וחצי של פפריקה מתוקה, כף אחת של כוסברה קצוצה וכף של פטרוזיליה קצוצה.

עוברים להכנת המתכון עצמו

להכנה מהירה של חזה עוף יש קודם כל להדליק את התנור למצב גריל בעוצמה מרבית. כעת קחו את כל מרכיבי המתכון, העוף, התבלינים, שום כתוש, הדבש והירוקים, וערבבו את כולם היטב בתוך קערה כך שההתערבות תהיה אחידה ושכל נתח בשר יתובל היטב לעמקו. ואם יש לכם עוד קצת זמן, בכדי להבטיח ספיגה שכמה שיותר עמוקה של טעמים כדאי להניח את התערובות למספר דקות בצד.

כעת כשהתנור כבר מאוד חם, שמנו פלטת גריל עם מעט ספרי שמן במטרה למנוע הדבקות של נתחי העוף עליה. את נתחי העוף סדרו על הפלטה כשהם מרווחים אחד מהשני, והכניסו את התבנית לתנור למשך שתיים וחצי דקות. אחרי שעברו שתיים וחצי דקות הוציאו לרגע את הפלטה, הפכו את נתחי חזה העוף והמשיכו לצלות אותם לעוד שתיים וחצי דקות.

בזמן שהעוף בתנור הכינו תוספת למנה

בכדי להפוך את מנת חזה העוף לארוחה שלמה תוכלו להכין בזמן שהמנה בתנור סלט ירקות קטן, שיכול להיות סלט חסה עם עגבניות שרי, או סלט קלאסי של מלפפון, עגבנייה ובצל. לכך תוסיפו עוד קערית של טחינה עם הרבה לימון וקבלתם ארוחה מושלמת שכולם ישמחו לאכול, בין אם הילדים שחוזרים מבית ספר, אחרי שחזרתם מיום עבודה ארוך, שכמגיעים אורחים בהתראה קצרה.

קרדיט לתמונה Freepik