ונות המעבר בישראל הן בהחלט מקור לדאגה, חם בבוקר, קר בערב, מזג האוויר משתנה מפעם לפעם, מה שגורם לילדים רבים לפתח צינן ושיעול טורדניים. עם הגעת הגשם הראשון, מחלות החורף נעשות כבר יותר נפוצות והורים רבים מתקשים ובצדק להתמודד  עם מחלות חורף השונות. צינון ושיעול אצל ילדים הם המחלות השכיחות יותר, ונפוצות לרוב בגילאים קטנים (לרוב עד גיל שנתיים). על פי מחקרים, ילדים מתחת גיל שניים עלולים לחלות בצינון ושיעול לפחות 8 פעמים, ואם הילד נמצא במסגרת חינוכית אף יותר, משום ששם הוא נדבק מילדים אחרים משום שצינון ושיעול מתפשטים במהירות בקרב ילדים.

הגורמים לתופעות הצינון והשיעול 

הגורמים לצינון ושיעול הם נגיפים וחיידקים המתפשטים בקלות על ידי מגע או נשימה או עיטוש. ילדים הנמצאים במסגרת חינוכית חשופים יותר לנגיפים אלה, מה שמוביל להתרבות והתפשטות מחלות צינון ושיעול דווקא בגנים ומעונות. סוגי השיעול יכולים להיות מגוונים, כאשר הנפוצים הם שיעול יבש או שיעול רטוב. כמו כן, ייתכנו שיעולים המלווים בצפצופים או שריקות, שהם מוגדרים כקשים יותר, ואז יש חשש לאסתמה או ברונכיט. חשוב להבין כי שיעול תכוף בקרב ילדים קטנים ותינוקות יכול להתפתח לשעלת, ולכן שיעול המלווה בליחה דורש ההתייחסות, משום שהדבר יכול להגיע במהירות לדלקת ריאות.

כיצד ניתן לטפל בתופעות אלה בדרך טבעית?

מכשיר אדים – הוא מכשיר נפוץ ומוכר, אותו  יש למקם במרכז החדר ובתוכו מטפטפים טיפות שמן מיוחדות המקלות על הנשימה של הילד או התינוק. מכשיר אדים נחשב למועל, משום שהוא פותח   את דרכי הנשימה ומפחית את תדירות הופעת השיעול. 

אינהלציה – במכשיר זה יש להשתמש רק בהמלצת רופא וכמובן רק לאחר בדיקת רופא. מכשיר אינהלציה הינו מכשיר אדים חשמלי, ובעזרתו ניתן לספק לילד או לתינוק תרופות ומי מלח, אותם הוא שואף בעזרת מסכה. תפקיד התרופות ומי המלח לפתוח את הנשימה ולסייע להפיג את הליחה באף ובגרון. 

סירופ טבעי  נגד שיעול – קיימים סירופים טבעיים שונים המקלים על הצינון וגם כדי להקל ולהפחית את צמיגות הליחה אצל ילדים ותינוקות. מומלץ לבחור בסירופ המבוסס על צמחים טבעיים לחלוטין כגון סירופ המבוסס על צמח התימין הידוע בסגולותיו לטיפול במגוון בעיות במערכת הנשימה ומניעת ליחה אצל תינוקות וילדים. 

יש לפנות לרופא המטפל לקבלת טיפול רפואי אין לראות במאמר זה חלופה ליעוץ מקצועי