איך מייצרים כתיבת תוכן אפקטיבית שמבוססת על הצרכים של כל אחד ואחד מהלקוחות שלכם ולמה חשוב לפלח את קהלי היעד? קראו כאן

תוכן באתר אינטרנט הוא איש שיווק שעובד למענכם ברמה של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כן, גם כשהאזעקה נדרכה והתריסים הוגפו, ואפילו כשאתם בחופשה. התוכן ממשיך “לעבוד” מול לקוחות פוטנציאליים ויעידו על כך מיילים שמגיעים אפילו בערב יום כיפור.

כתיבת תוכן היא חלק חשוב ומהותי בתהליך של הקמת אתר האינטרנט של העסק ו/או בתחזוקה השוטפת. על מנת לייצר כתיבת תוכן נכונה ואפקטיבית, חשוב לדעת לפלח בהקפדה רבה את הקהלים השונים של העסק.

זאת מן הטעם הפשוט שלכל עסק בכל תחום יש קהלים הטרוגניים. גם אנשי השיווק שלכם באתר, כלומר התכנים שאתם מייצרים, צריכים לדעת להתאים את עצמם. כתיבה שיווקית נבונה וחכמה היא כזו שרואה את הצרכים של כל אחד ואחד מסוגי הלקוחות שלכם.

כתיבת תוכן לקהלים ממוקדים – פלחו את הלקוחות

השלב הראשון לגבי כתיבת תוכן לקהלי יעד ספציפיים מתחיל עם עבודת הכנה. שבו מול המחשב ונסחו רשימה מלאה של כל סוגי הלקוחות שאתם רוצים לפנות אליהם.

רגע, מה? ניקח לדוגמה כתיבת תוכן לאתר אינטרנט שעוסק בהקמת עמדות הטענה לרכבים חשמליים. קל לראות שרשימת סוגי הלקוחות יכולה להיות מאד מגוונת ולכלול לקוחות פרטיים שקנו רכב חשמלי וזקוקים לעמדת הטענה בבית, לקוחות עסקיים שקנו רכב חשמלי לעובדים שלהם, מנהלי צי רכב בחברות עם מכוניות חשמליות בארגון, חברות אוטובוסים המפעילות רכבי היסעים חשמליים, רשויות ציבוריות המקימות חניונים לרווחת הציבור שיש בהם גם עמדות הטענה לרכבים חשמליים וכו’.

הכינו רשימה מפורטת ככל הניתן של סוגי הלקוחות השונים ואל תחששו גם מחלוקות “פנימיות” בתוך הקטגוריות שהגדרתם. למשל, יש הבדל בין לקוח שרוצה עמדת הטענה בבית פרטי ללקוח שמעוניין בעמדה שתותקן בחניון הבית המשותף. למרות שמדובר לכאורה בשני “לקוחות פרטיים”, הצרכים של כל אחד מהם שונים בתכלית.

כתבו תוכן לפי הצרכים של כל קהל יעד

לאחר הגדרת קהלי היעד עליכם ליצור סדרי עדיפויות וכמובן כתיבת תוכן ממוקדת. התמקדו ספציפית בכל אחד ואחד מהלקוחות שהגדרתם ונסחו את השאלות הנפוצות שהוא בד”כ ישאל את איש המכירות שיענה לו בטלפון או יקבל את פניו בעסק. שימו לב שאתם מייצרים תכנים שמדברים בשפה הנכונה ומספקים תשובות לשאלות הללו בין אם באופן ברור ובין אם “בתוך השורות”.

דוגמה מצוינת יכולה להיות למשל אתר אינטרנט שמציע קורסי שחייה. כתיבה שיווקית לקורס ללימוד שחייה לילדים ידבר בעיקר על נושאים כמו בטיחות במים, ותוכן לקורס שחייה למבוגרים יעסוק במסרים שנוגעים לשיפור הישגיים. כתיבת תוכן לשני העמודים הללו חייבת לקחת זאת בחשבון והדברים ברורים.

חשוב להדגיש, הגולש רוצה לקבל מענה לצורך שלו אך גם לתוצאה הסופית. דוגמה “קלאסית” היא כתיבת תוכן בנושאי דיאטה וירידה במשקל. הלקוחות רוצים אמנם לדעת על תהליך אפקטיבי שמדבר בקלוריות ובק”ג, אך בפועל הם מחפשים משהו אחר – להרגיש טוב עם עצמם.

כתיבת תוכן לעסק מסוג זה צריכה להתמקד גם בתוצאה הסופית. למשל, תוכלו לקנות בגדים בשמחה, אתם עומדים לקבל מחמאות, תרגישו בריאים ומלאי חיים וכדומה.

לסיכום,

כתיבת תוכן שנגזרת מתוך המורכבות של קהלי היעד השונים בעסק היא מפתח משמעותי ליצירת אתר אינטרנט איכותי ואפקטיבי. ככל שלא תתפשרו על כך ותדעו לפלח את הקהלים ואת הרצונות שלהם, כך תגדילו את מספר הפניות שתקבלו מהאתר והדברים ברורים. בהצלחה.

קרדיט תמונה FREEPIK