לייפסטייל היא דרך מסוימת של חיים. היא יכולה לכלול בריאות, תזונה והחלטות שונות בנוגע לחיינו. כדרך הפגת מתח ולחץ, אנחנו יכולים להרגיש פנויים יותר לדברים החשובים באמת בחיינו. 

ניהול לייפסטייל “למתקדמים”

בתחילה, ספרנו צעדים. עשינו זאת, כי רצינו לוודא שאנחנו “צועדים מספיק”, מדי יום. הייתה לנו מטריצה, או מדד מסוים שניסינו לעמוד בו כדי לוודא שאנחנו זזים מספיק למשך היום. חלקנו אפילו ענדו צמיד או מכשיר כלשהו שמודד את כמות הצעדים שעשינו מדי יום.  לאחר מכן, התחלנו לעקוב אחר איכות השינה. הרבה מאיתנו הלכנו לישון עם מכשירים אלקטרוניים, כדי לוודא שאנחנו ישנים מספיק טוב. זה היה טרנד לייפסטייל שכזה, ויש כאלו שממשיכים איתו.

למען האמת, אנחנו לא חושבים שזה נכון ללכת לישון עם מכשירים אלקטרוניים, כל שכן כאלו שפולטים קרינה, בין אם חשמלית או סלולרית/אינטרנטית כזו או אחרת, בזמן השינה ובכלל. יש שיגידו שחדר ריק ממכשירים חשמליים הוא חדר שיאה לישון בו. ועם זאת, אנחנו כן חושבים שכדאי לישון טוב והיטב, לעומק ובאיכות גבוהה. הסיבה לכך, היא כי בזמן השינה אנחנו מחדשים המון תהליכים, בונים רקמות ובאופן כללי מאפשרים לגוף שלנו להבריא את עצמו. הן ברמת הגוף הפיזי והן ברמת התת מודע. תהליכי עומק שלא בטוח שאנחנו מכירים מתרחשים בזמן השינה שלנו, והיכולת שלנו לישון היטב ובשעות הנכונות בהחלט תעזור לנו לקבל מהם את המיטב. או זו לפחות התפישה שלנו בנושא.

מכשירי לייפסטייל למדידת מתח ולחץ

כך שאם עד שנת 2021 היו טרנדים קיימים שאפשרו לנו לעקוב אחר כמות הצעדים היומית שלנו, ואיכות השינה הלילית, החל משנת 2021 אנחנו יכולים לצפות לטרנד חדש בעולם הלייפסטייל, זה שיאפשר לנו לנהל את הלחץ שלנו. כמו האמרה הידועה מעולם הניהול, “מה שניתן למדוד ניתן לנהל”. בפעמים רבות אפשר להגיד את זה כדי לנהל מדדים שאנחנו רוצים לשפר – בין אם זה ירידה במשקל, או להרים יותר משקל במכון הכושר. במקרה זה, אנחנו מדברים על שיפור מדד מאוד מסוים – הורדת הלחץ. אנשים מוכרים ויודעים בעולם הפסיכולוגיה ההתנהגותית, כמו וואיט וודסמול (Wyatt Woodsmall)  אמרו שלהיכנס ללחץ זו פעולה לא מודעת, אך לשחרר ממנו זו כן פעולה מודעת (פרפרזה שלנו). ובכן, אנחנו לא יודעים אם זה נכון כי יש מקרים שאנחנו אכן משחררים לחץ באופן לא מודע, אולי כדרך סשנים רגשיים ושלל תהליכים רלוונטיים. ועם זאת, זה יכול להיות רעיון נהדר והיכולת לשים לב ללחץ הקיים בהחלט יכולה לעזור לנו לשחרר ממנו.

מדוע זה טרנד לייפסטייל חדש? שכן, שיטות לשחרור לחץ ומתח קיימות זה מזמן, ומכשירים שמודדים כל מיני פרמטרים בגוף האדם קיימים גם כן זה מספר שנים. אולי החידוש הוא פשוט בשילוב בין התחומים. שכן, רבות מהשיטות לשחרור מתח, למעשה מבקשות מאיתנו לזהות שאנחנו במתח או לפחות להסכים לשהות רגע בתוך המקום בו אנחנו נמצאים כדי להתחיל ולתת מענה למתח הקיים. 

לפנות את אורח החיים – לייפסטייל רגוע

אנחנו רוצים לציין, שהמטרה היא לא להוריד את המתח “במציאות”, או לשלול אי אילו גורמים שגורמים “ללחץ”. שכן, אין דבר רע במתח או לחץ. למעשה, בכל מיני ניסויים שנעשו, נבדק כי אנשים שנותנים פרשנות חיובית ללחץ ולמתח – יכולים בהחלט לפרוח ולשגשג בו. אנחנו לא יודעים אם כל שצריך זו “פרשנות חיובית” כדי לשגשג במצבי לחץ ומתח, אך זה כן נראה שהפתרון מתחיל בתוכנו. המחשבה שלנו בנושא היא שככל שאנחנו נהיה יותר רגועים, שלווים, יציבים ושלמים בתוך מצבי לחץ ומתח אנחנו למעשה נוכל לתפקד יותר טוב ולהרגיש טוב יותר. וזה בהחלט לייפסטייל יעיל לדעתנו. למעשה, בעולם בו יש מגיפות וסגרים, ואנשים לא ממש יכולים להשליך את העתיד שלהם על הרגע הבא, כיוון שדברים משתנים ולא ברור מה יהיה והשגרה לא בהכרח מתגבשת מספיק זמן כדי שיהיה ניתן לצפות לבאות – המתח והלחץ יכול לשרור בקלות.

 זאת כיוון שהמתח והלחץ יכולים להיות סממנים לכך שאנחנו מנסים לשלוט בדבר מה, מנסים לגרום לו לקרות או להשתנות. בעולם בו אין לנו שגרה ואנחנו מנסים לחזור לשגרה כדרך המאמץ המנטלי שלנו (פחד מהעתיד, ניסיון להשפיע על העתיד, לדאוג “ולהבין מה לעשות”, ליצור תוכניות גיבוי וכו’), ניתן ליצור דפוסים המייצרים תחושות של מתח ולחץ. יכול להיות שזה לא בהכרח מודע, שאנחנו מייצרים לעצמנו מתח ולחץ בגוף בלי לשים לב. מתוך כך, הלייפסטייל שלנו יכול להיפגע, כי אולי אנחנו לא רגועים, נינוחים ומתוך כך לא פנויים למצוא פתרונות חדשים ופשוט ליהנות מחיינו. היצירתיות מגיעה אלינו כשאנחנו רגועים ושלווים, כי אנחנו פשוט יותר פנויים לגלות אותה. זה לא שאנשים לחוצים ומתוחים מעולם לא היו יצירתיים, אך לעתים קרובות אפשר למצוא קשר בין שכל רגוע לבין “מציאת מוזה”. והיצירתיות הזו בהחלט יכולה לעזור לנו לשנות את חיינו. בענייני תעסוקה, זוגיות, מערכות יחסים, לימודים ושלל רבדים ובחירות אחרות. על כן, לייפסטייל רגוע ושליו יכול להיות יקר ערך בתקופה שכזו, בה אנחנו רוצים לתפקד במיטבנו.

לייפסטייל לתפקוד אופטימלי

לא רק שאנחנו יכולים לתפקד טוב יותר כאשר אנחנו רגועים ושלווים, אנחנו גם יכולים להיות בריאים יותר. לייפסטייל של בריאות יכול להתחיל ביכולת שלנו לישון טוב בלילה, לחוש טוב עם עצמנו, לאכול מאכלים בריאים ומזינים ולקבל החלטות בריאות ומזינות באופן כללי. הדבר יכול להתבטא בבחירות התזונה שלנו: במקום לבחור במאכלים “רגשיים”, שנועדו “לאזן את המתח”, כמו גלידה וסוכרים למיניהם, אנחנו יכולים להיות פנויים יותר כדי לאכול מה שבאמת טוב לנו, מתי שבאמת טוב לנו.

ובמקום לראות טלוויזיה, כדי לנסות “להפיג את המתח”, אנחנו יכולים לצאת לטייל, ליהנות מהטבע ופשוט ליהנות מחברתנו – וזאת כי אנחנו פנויים מספיק כדי לחוות את הקסמים “הטבעיים” של העולם. אי לכך ובהתאם לזאת, היכולת לנטר את מדדי המתח שלנו ואז לעשות מהלכים כדי לשחרר אותו באופן מודע ומיודע יכולה לתרום לבריאות הכללית, ללייפסטייל שלנו ולפניות שלנו לכל מה שטוב בחיינו.