הכלכלה הישראלית והעולמית אינה יכולה להתקיים כיום בלי שילוח בינלאומי, עליו אמונות חברות המתמחות בתחום. בישראל, בניגוד למדינות אחרות, השילוח הבינלאומי כמעט ואינו מבוצע דרך היבשה, מה שמותיר את האוויר ואת הים. לפניכם מספר דברים שכדאי לדעת בנושא.

תכנון נכון של מסלולי הובלה

אבן יסוד לשילוח בינלאומי באשר הוא, הינו חישוב של עלות תועלת תוך התייחסות להיבטים של בטיחות הסחורה, מכס, לוחות הזמנים ועוד. על כן, קיימת חשיבות גדולה לתכנון הובלה הסחורה במסלול העשוי לעבור במספר מדינות ונקודות, מה שמצריך היכרות מצוינת עם יחסים, הסכמים ואמנות שעליהם מדינת ישראל חתומה, יכולת לעקוב באופן רצוף אחרי הסחורות, הכרת הגורמים המתאמים אחסון בתנאי אחסון חופשי או מכס, דרך הטיפול בסחורה בנמלים, תקנות מיוחדות ותקנים, ועוד. כמו כן, צריך לוודא שבכל נקודה בעולם תהיה מלווה הסחורה בטפסים ואישורים נדרשים לצורך בדיקות של המכס, בדיקות ביטחונית, מעבר גבולות, עם כל הביטוחים המתחייבים ובאופן חוקי ומלא.

שירותי עמיל מכס

עמיל מכס הוא שירות המספק ליבואן ייצוג מול רשות המכס. המטרה גם כאן היא לייעל תהליכי שינוע מוצרים וסחורות, להביא לקיצור של התהליכים ולחסוך בזמן וכסף. כמו כן, שירותי עמילות מכס כוללים טיפול בניירת ובכלל תחומי הביטוח, בהיתרים הנדרשים מהרשויות, ובכל נושא אחר, בזמן שהיבואן נהנה משקט תעשייתי, חוסך על הוצאות האחסון לטווחים ארוכים, חוסך בתשלום מיסים ונמנע מטעויות העלולות לעלות לו בעיכובים והוצאות מיותרות. בתוך כך, עמיל מכס מעריך ומסווג את הסחורות, מעניק ייעוץ לגבי אמנות והסכמי סחר, עוקב ברציפות אחר הסחורה ודואג לעדכן את הלקוח בכל שלב.

שילוח באוויר ובים

כאמור, בישראל מבוצע השילוח הבינלאומי בעיקר באוויר או בים. שילוח אווירי יהיה הבחירה המתאימה עבור משלוחים יחסית דחופים, כגון מוצרים הנדרשים לעמידה בהתחייבויות מול לקוחות, או להבאת מוצרים ורכיבים הנדרשים עבור הפעילות השוטפת. לעומת זאת, שילוח ימי העשוי לקחת מספר שבוע, הוא הבחירה הנכונה במקרים בהם אין דחיפות, כשיש רצון להוזיל בהוצאות, וכשיש סחורות ומטענים בסוגים, גדלים וכמויות שלא ניתן להעביר במטוס. לגבי ההובלה הימית במכולות, ראוי לציין את האפשרות להתחלק באותה המכולה עם גורמים אחרים, מה שנקרא LCL. אפשרות זו מתאימה למי שאין לו מספיק סחורה על מנת לסגור מכולה מלאה, ומעוניין לחסוך בעלויות על ידי התחלקות עם אחרים.

קרדיט לתמונות FREEPIK