פנצ’ר בצמיג זו סיטואציה מבאסת בהחלט, זה כנראה אף פעם לא יקרה “בטיימינג הנכון” אלא – להיפך.
סביר להניח שתהיו בדיוק בדרככם לעבודה או לאיזו פגישה חשובה, או אולי בדרך לאסוף את החבר/ה לקראת בילוי מהנה יחד.

פנצ’ר יכול להיגרם ממספר גורמים, על מנת שנדע כיצד נוכל להימנע ממנו – חשוב להבין להבין מה עלול לגרום להופעתו:

חפצים חדים באמצע הדרך

פנצ’ר יכול להיווצר מהימצאותם של מסמרים, ברגים, זכוכיות, או חפצים חדים אחרים שנשכחו באמצע הדרך.
חפצים אלו עלולים לחדור את שכבות הצמיג ולגרום לדליפה איטית או לאובדן לחץ אוויר פתאומי, במקרים מסוימים בהם נוצרה דליפת אוויר קלה שלא חדרה עד לעומק הצמיג יתכן כי תוכלו לתקן זאת זמנית בעזרת ערכה קנויה לתיקון פנצ’רים. אך אם מדובר בדליפת אוויר רצינית, אין ספק שעדיף לבחור בשירות תיקון פנצ’ר מקצועי שיבטיח את כשירותו של הצמיג.

בלאי בשסתום

סיבה נוספת ושכיחה למדי בכל הקשור להיווצרות פנצ’ר – היא שסתום פגום או בלוי. הכוונה לשסתום מילוי האוויר הממוקם על גבי הצמיג, ככל שעובר הזמן השסתום מתבלה ונשחק, מה שיכול להוביל לאובדן לחץ אוויר בתוך הצמיג. החלפת שסתום הינה הליך פשוט ומהיר שניתן לבצע במוסכים המורשים.

צמיג פגום

נסיעה על תוואי שטח בעייתי, כמו שבילי עפר, בורות, אבנים או מכשולים אחרים – יכולים להביא לעיוות בצורת הצמיג ולשחיקה של הגומי. פגיעות מסוג זה עלולות לגרום לאובדן לחץ אוויר בתוך הצמיג ואף לריקון מוחלט במקרה שלא התייחסתם לבעיה בזמן. סביר להניח שאם הגעתם למצב בו אובדן האוויר משמעותי ומשפיע רבות על איכות הנסיעה שלכם משמע שהגיע הזמן להחליף את הצמיג, תוכלו להחליף זמנית לגלגל הרזרבי ולאחר מכן לפנות למוסך מורשה ומקצועי.

ניפוח אוויר מוגזם או מועט מדי

במידה וניפחתם יותר מידי אוויר בגלגל, או לחילופין – פחות מדי, הדבר יכול לגרום להיווצרות בלאי מוקדם ולרמת סיכון גבוהה יותר לפגיעה באיכות הצמיג עקב היתקלות במפגעים שונים בדרך.
על מנת למנוע זאת חשוב לעקוב אחר הוראות היצרן ולוודא כי אתם ממלאים בדיוק את המספר הנקוב.

קרדיט לתמונות FREEPIK

ומה ניתן לעשות במקרה שבכל זאת נתקעתם באמצע הדרך?

אם בכל זאת הגעתם למצב שבו הפנצ’ר גרם לכם לעצור בצידי הדרך, אם מדובר במקרה בו השתמשתם כבר בגלגל הרזרבי בעבר הלא רחוק וכעת נתקלתם בפנצ’ר נוסף, או לחילופין במצב בעייתי בו הופיעו מספר פנצ’רים בו זמנית במספר גלגלים – אל דאגה, תוכלו להשתמש בשירותי גרירה של אפליקציית Cello, המאפשרת לכם לזמן בלחיצה אחת מכונאי שיגיע עד אליכם או להזמין שירותי גרר הניתנים 24/7.

כיצד ניתן להשתמש באפליקציה של Cello?

בתחילה יש להוריד את האפליקציה של Cello מחנות האפליקציות, לאחר מכן יש להירשם לשירות – על ידי בחירת המסלול המועדף עליכם, השירות של Cello Gold יאפשר לכם ליהנות מקבלת שירותי דרך וגרירה 24/7 – החל מהזמנת טכנאי, חיפוש פנצ’ריות קרובות אליכם, הזמנת שירותי גרירה ועוד.

קרדיט לתמונות FREEPIK