תקופה נהדרת לתעשיית האיפור, אבל-

כיום תחום האיפור הוא תחום בעל היצע מרשים ביותר בהשוואה לתעשיות אחרות. הגיוון, הפיתוח, ההתאמה האישית עבור כל לקוחה (ולקוח), הופכים את תעשיית האיפור למתקדמת ואהובה על כולם. שלל הצבעים, הצורות והעיצובים הוא שינוי מבורך שנסק בשנים האחרונות לממדים חדשים של שפע והצלחה, אך יש לו גם צד בעייתי.

לא כל המוצרים מתאימים לכולם

לצד הגיוון והשפע העצומים שתעשיית האיפור מספקת, חשוב לשים לב שלא כל מוצר מתאים לכל אחת. בדרך כלל יש לכל אחת (או אחד) מאיתנו מוצרים קבועים בהם היא משתמשת ונהנית מהם יום יום, אך בבואנו לנסות או לרכוש מוצר חדש, כדאי שנדע כיצד לבחור את המוצר המתאים לנו ביותר – הן כדאי למנוע פגיעות קוסמטיות וטעויות איפור מבאסות, והן כדי לשמור על הכסף שלנו ולקבל עליו תמורה הולמת. מעבר לאלו, מוצרים שאינם מתאימים לצרכים האישיים שלנו עלולים לפגוע בנו בהיבט הבריאותי, מה שנותן תוקף חמור יותר להמלצה על צריכה נבונה.

מהם המוצרים שחשוב להתייחס אליהם בקפידה?

לא כל תכשירי האיפור הם כאלו שחייבים להתאים לשימוש, לצבע או לסוג העור שלנו, אך ישנם מוצרים ספציפיים שחשוב לדעת מה המשמעות שלהם על העור וכיצד ניתן לבחור את הסוג המדויק לנו ביותר. הנה שתי דוגמאות:

  1. מברשות

מברשות איפור הן שם כולל להרבה מוצרים שונים – גדלים שונים, עיצובים שונים ושימושים שונים. כך למשל מברשת מייקאפ אינה יכולה לשמש כמברשת להנחת צלליות לעיניים ולהיפך.

אותה המברשת תתקשה לשמש גם למייקאפ וגם לסומק אלא אם מנקים אותה בין לבין, וכן הלאה. חשוב לדעת שגם מקור השיער הרכיב את המברשת עשוי להיות משמעותי בבחירה – ישנן מברשות רכות יותר או מחוספסות יותר ועלינו להבין למה העור שלנו זקוק ולאילו מוצרים המברשות נועדו.

מברשות סינתטיות וטבעיות נבדלות אחת מהשנייה בשגרת הניקיון שלהם – שגרת חובה ששומרת בעקיפין על בריאות העור שלנו. אם ידוע שיש אילוצי זמן או יכולת לנקות את המברשת, חשוב להתאים את הסוג שלה לשגרת הניקיון שאנו יכולות לעמוד בה.

  • מייק אפ

מייק אפ הוא מוצר בסיס שאסור להתפשר עליו. חשוב שנדע לבחור את סוג המייקאפ שאנו נהנות ויכולות להניח ביעילות – נוזלי, אבקתי, סטיק וכן האלה.

כמו כן, מייקאפ מומלץ הוא עניין אישי ונקבע לפי גוון העור, סוגו והשפעתו על נשימת עור הפנים.