לילדים שלכם כבר נמאס מהכריכים הרגילים שאתם מכינים להם לבית בפר? רוצים לגוון הכריכים? מה דעתכם על מספר מתכונים לכריכים מעולים עם פסטרמה רומנית של עוף טוב שיש בה נגיעות של שום.

כריך בריא עם ירקות

הכריך הראשון עם פסטרמה רומנית שנמליץ עליו הינו כריך בריאות עם ירקות. לשם הכנתו קחו שתי פרוסות לחם מקמח מלא מהסוג שאתם אוהבים, עגבנייה פרוסה דק, פסטרמה רומנית עם נגיעות של שום, מלפפון פרוס, פלפל אדום חתוך לרצועות ועלה של חסה ערבית. את הפרוסות מרחו בנדיבות בממרח גזר מרוקאי המבוסס על גזרים מבושלים בלי קליפה וחתוכים לעיגולים, שמקפיצים במחבת עם כף של שמן זית, שום פפריקה ומלח. לאחר שהגזר מתקרר טוחנים אותו בבלנדר עד שמתקבל ממרח חלק. כעת הניחו על הממרח את פרוסות הפסטרמה ושימו מעל את סוגי הירקות השונים, וסגרו את הכריך הטעים והבריא הזה.

 טוסט בריאות עם פסטרמה

במגמת הבריאות קבלו עוד כריך טעים עם פסטרמה רומנית. לשם כך הכינו ממרח טעים העשוי מתערובת של מיונז, כפית של שמיר קצוץ וכפית של מיץ לימון ומעט מלח. קחו שתי פרוסות של לחם מלא וקלו אותם קלות בטוסטר. כעת מרחו על הפרוסות שכבה דקה של הממרח שהכנתם, שימו על הממרח פרוסות דקות של עגבנייה וסדרו מעל כמות נדיבה של פרוסות מפסטרמה רומנית, סגרו את הכריך ויש לכם סנדוויץ’ משובח לבית ספר.

פינוק אמיתי לבית ספר

אם אתם ממש רוצים לפנק את הילדים שלכם תוכלו להכין להם כריכי טורטיות עם פסטרמה רומנית. לשם כך אפו בתנור כמה פרוסות דקות של חציל ושל פלפלים אדומים ששומנו בשמן זית ושפוזר מעליהם מלח גס. בזמן האפייה הכינו ממרח אבוקדו על ידי מעיכת אבוקדו בשל עם מזלג שמוספים לו קצת מלח, פלפל שחור ומיץ לימון. כעת מרחו בתוך הטורטיות את ממרח האבוקדו, שימו את פרוסות החציל והפלפל האדום האפויים והניחו פרוסות חצויות של פסטרמה רומנית, והוסיפו עלה של חסה. גלגלו את הטורטייה והכינו כמות של טורטיות שתספיק לילדיכם ואולי גם לאיזה חבר או שניים.

כריך פסטרמה בסגנון איטלקי

עוד כריך אחד וטעים לסיום בסגנון איטלקי. לשם הכנתו יש לחמם תנור למאה שמונים מעלות, לערבב בקערה קוביות בטטה עם פלפל שחור, מלח וקצת סוכר, ולפזר על תבנית עם נייר אפייה בתנור למשך חצי שעה. כעת לוקחים ג’בטה חוצים אותה לשתיים, ומורחים עליה מצד אחד פסטו ופלפל קלוי ובמצד שני את הבטטה האפויה. שמים מעל לכל פרוסות של פסטרמה רומנית, ועלה של חסה שאי אפשר בלעדיו. סוגרים את הג’בטה, עוטפים אותה בנייר ושולחים את הילד המאושר לבית הספר.