בעזרת הזיקוק אפשר לחסוך כסך רב, עד אלפי שקלים בחודש, למי שעובד עם המתכות היקרות.

אלפי שנים כבר מתכות יקרות הן חלק בלתי נפרד בתעשיות השונות.

בימים אלו משתמשים בהם בענפי הרפואה, תכשיתנות ,אלקטרוניקה ואפילו באוניברסיטאות, בתעופה וחלל. מיחזור וזיקוק מתכות יקרות יכול לשמש כל בית עסק, בין אם זה צורף או מפעל ייצור. באופן זה נוכל לקבל מתכת טהורה מוכנה לשימוש תוך זמן קצר וגם לתרום לאיכות הסביבה. הדבר הכי החשוב בתהליך הזה, זה שהוא ממן את עצמו. אין צורך בתשלום נוסף מלבד קיזוז חלק מהמתכת הממוחזרת וכך זה משתלם!

היום ישנו הידע והאפשרות לזקק ולמחזר פסולות יבשות, רטובות ומסוכנות.

הכירו את התהליך שעובר הזהב שלכם עד קבלתו חזרה בצורתו הטהורה:

פלדיום , כסף, פלטינה, נחושת וכמובן – זהב אלו חמשת המתכות הנפוצות ביותר, שנמצאות בשימוש תעשייתי ואותן ניתן ורצוי למחזר.

השירותים הנפוצים בישראל הם מיחזור זהב וכסף. קיימים לא מעט יצרנים גדולים כקטנים שעוד לא מודעים ליתרונות תהליך זה של מתכות יקרות . בתעשיות אלקטרוניקה למשל, הפחת בזהב מתהליך הייצור נמצא בריכוז גבוה. מי שלא יודע איך ומאיפה ניתן להשיב את הזהב עלול לגרום לנזק כלכלי מיותר ולפעמים די גדול.

אחד השירותים  הנפוצים היום הוא להגיע לבית העסק ויחד עם מנהלי הייצור לאתר את הנקודות בהן מצטבר הזהב שניתן למחזר.

נייעץ לכם על כל האפשרויות שאפשר להגדיל את כמות הפסולת לזיזוק. ואיך נייעל את יכולות איסוף הפסולת.

כך תוכלו להגדיל את החיסכון הכספי ולייעל את עבודת הייצור.

השלב הראשון- שריפת אורגנים, כאן נפריד בין כל הפסולת המתכתית מהחומרים האורגנים באמצעות שריפה בתנור עד שהופך הפסולת לאפר. אחרי שנשרף נוציא אתא הברזל עם שימוש במגנט. יש לנו בתנורים אפקט האפטר ברנר ושימוש במסנני על בגובה  קומות כך בעצם לא יהיה רעלים היוצאים מהעשן.

בשלב השני- אפר או יציקה. בשלב זה אנחנו מנתבים את הפסולת או לזיקוק של אפר, טחינת הפסולת לאבקה שיטה שיש רק לנו בישראל, או ליציקה בתנור בהתאם לבחירת הלקוח (המלצה שלנו תבחרו באפר הוא ממצה את המתכת טוב יותר). יוצקים לתבנית לעיני הלקוח את המתכות שהפכו לנוזל הומוגני בתנור.

שלב שלישי – מדגם הומוגני. שלב זה הוא האחרון לעיני הלקוח. ע”י קידוח גוש או מדגם של 50 גר’ מהאפר הטחון מוציאים מדגם הומוגני.

נכניס את המדגם לבדיקה כימית במעבדה, לזיהוי של האחוזר המדויק של הזהב או הסילבר.

ניתן לבצע אצלנו בפיינטק גם סריקות באמצעות XRF כדי לקבל אומדן מיידי. זה יציג את האחוז המשוער של המתכת היקרה במטיל.

שלב אחרון- זיקוק.לא נוכל לשתף אתכם במתכון הסודי שלנו לזיקוק, אך בקצרה נוכל להגיד,

המטיל או האפר עוברים זיקוק, שם אנו מפרידים את סגסוגת המתכת ומפרידים את הזהב והסילבר לחוד לתצורה של גרגירים.

חברות רבות נותנת שירותי מיחזור לחברות מובילות עם תהליך נוח שמותאם ללקוח. ודורש מינימום מאמץ מצדכם. תהליך המיחזור שלנו מבטיח ללקוחות שלנו מיצוי מרבי של המתכות היקרות שלהם וכמובן, חיסכון כספי שמביא לייעול משמעותי בתהליך הייצור ובעלויותיו.

אז כפי שהבנו, כמעט כל מי שמתעסק עם מתכות יקרות, קיימת לו פסולת אותה ניתן למחזר. מיחזור זהב וכסף הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הייצור שמשדרג ומייעל את הניהול ותפעול הייצור.