רובנו לגמרי מודעים לכך שככל שאנו אוכלים יותר אנו מעלים משקל רב יותר, אך זו לא הסיבה שמעלינו משקל ראשון. המזון הוא הדלק שהגוף שלנו צריך לזוז ולתפקד, לכן ראו בו את הצורך שהוא צריך כדי לשרוד. אם תחשוב על זה אחרת, זה אולי נראה כמו התעללות עצמית. וכדי להיות הוגנים התעללות עצמית היא גרועה מאוד ויכולה לגרום לנזק נפשי מתמשך, דיכאון ובעיות בזוגיות. המציאות היא שזה נגרם לעצמי כי, רוב הזמן אנחנו אומרים, “אם זה עבד להם זה אמור לעבוד בשבילי”, ואף אחד מהם לא.

תחושות הרעב והתשוקה המתמדות הן הדרך של הגוף להגיד לנו שאנחנו לא מקבלים מספיק חומרים מזינים ואנחנו לא מקבלים מזון איכותי וברור שאנחנו בדרך לקיום לא בריא.

אותות רעב הם חזקים מאוד אך אנו לוקחים אותם כמובנים מאליהם, אנו לא אנו יכולים להפסיק לאכול כאשר אנו שבעים ולמלא את עצמנו מעבר לסיפוק. האות להפסיק לאכול קיים וכאשר לגופנו יש מספיק חומרים מזינים הוא אומר לנו להפסיק לאכול. לרוע המזל, זה לוקח זמן להבין, ואז אנו מוסחים כל הזמן על ידי הגסות הניכרות כל כך בגופנו ובנפשנו. עד שרובנו מבינים מה קורה בדרך כלל זה מאוחר מדי מכיוון שכבר דחסנו את עצמנו ואי אפשר כרגע; אחרת היינו מרגישים לא בנוח וחסרים לנו את האנרגיה הנדרשת כדי להבין היכן אנו נמצאים. לכן הפתרון הוא לאכול תזונה טובה ומאוזנת ולהתחיל ללמוד על מזונות מזינים בריאים.

לאחר שתעשה זאת יעלה בדעתך שאתה מרגיש עכשיו שבע יותר מהר והרבה יותר מוקדם מאשר לפני שהתחלת את תוכנית האכילה החדשה והבריאה שלך. זה הרבה יותר קל לדבוק בתכנית האכילה הבריאה החדשה שלך ולהשיג את יעדי ההרזיה שלך.

יש גם זמנים שבהם הגוף שלך צריך רק התחלה קטנה כדי שהוא יתחיל להתניע ולזוז. ההתחלה הקטנה הזו מגיעה מבני הזוג הקטנים הנפלאים שאנו לוקחים כל יום; אז מה עם משקה אנרגיה טעים וטעים! תזדקק לאחד בתיק שלך כאשר תגיע לחדר הכושר כדי להטעין את גופך לאחר מפגש אינטנסיבי; אחר במטבח לארוחת הצהריים החלבונית שלך או אפילו לחטיף לפני האימון. זה גם יעזור לך להימנע מצניחת אחר הצהריים כאשר אתה מרגיש עייף נפשית וסחוט פיזית.

יש הרבה חטיפים בריאים בשוק שאפשר לקחת אליהם תוך כדי תנועה, למשל חטיפי חלבון, כוסות פירות ואגוזים. לעולם לא תדע מתי תצטרך אותם והם בהחלט יועילו כאשר תיתקל במצב מלחיץ או רגשי. החל מהזכירה להביא מזונות חיוניים עם H2O לעבודה ועד להתמודדות עם התקפי חרדה לאחר הטרגדיה, יהיה עליך להיות מוכן ומאורגן עם חטיפים תזונתיים בריאים הנגישים בקלות. זכור כי המפתח לזכור כאשר מתמודדים עם תשוקה הוא פשוט להגיד לא מייד ורוב התשוקות פשוט ייעלמו כאשר אתה מדבר לעצמך ונלחם בפיתוי.

זמן מה יחלוף לאחר שהאירוע המיידי מתרחש; החוויה של אותו אירוע תהיה בזיכרונות שלך ולא בבטן. לאחר שהאירוע עבר אתה אמור להיות מסוגל להיזכר בקלות בסיטואציה וברגשות המצורפים וכמעט שלא תזכור את התשוקה.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ירידה במשקל והרגלי אכילה גרועים היא בהחלט לאמן את עצמך מחדש לזהות את אותות הרעב והתשוקה של גופך. כמו כן לשאול את עצמך את השאלה הפשוטה ביותר “מאיפה המוטיבציה שלי?”

כתב ויתור: מאמר זה אינו נועד לספק ייעוץ בריאותי ונועד לספק נוחות ותחושת תקווה לכל הקוראים ותובנה כללית בנושאי בריאות. פנה תמיד לייעוץ של איש מקצוע מוסמך לפני שתתחיל בתוכנית בריאות כלשהי.