משא ומתן על חובות נחשב לעתים קרובות כדרך אפשרית להתמודד עם חושך החוב; תהליך שיכול לחסוך, או לחסוך באופן יעיל, אלפי עתידים פיננסיים של לווים אמריקאים. תהליך המשא ומתן על החובות עם הנושים הוא בקושי המצאה עדכנית; זה היה בפועל במשך מאות שנים, כאשר זה היה בשימוש נפוץ יותר ליישוב ההבדלים בין חברים ובני משפחה. עם זאת, הנוהג הלך וגדל עוד יותר מאז ההתמוטטות הכלכלית בשנת 2008, והאקלים הכלכלי הנוכחי הפך את החובות למסוכנים יותר ויותר. לפני שאתה קופץ ורץ למצוא סוכנות משא ומתן או הסדר חובות, יש לקחת בחשבון כמה עובדות בסיסיות הנוגעות לחובות.

כיצד פועל משא ומתן חובות

משא ומתן על חובות הוא הסכם בינך לבין המלווה, שבו אתה מבקש תנאים טובים יותר לגבי הלוואות או כרטיסי אשראי למשל. למרות שתהליך זה יכול להתבצע על ידי הפרט, סוכנות לניהול משא ומתן על חובות היא תמיד בחירה טובה בהרבה, פשוט מכיוון שהם מומחים בהתמודדות עם נושים רבים ויכולים להראות תוצאות טובות יותר.

סוכנויות אלו בדרך כלל יעברו תהליך משא ומתן עם כל נושה. זה כולל את הסוכנות שמבקשת את הסכום שאתה חייב, להוזיל, ואז הם מבקשים מהנושים שלך לערוך הסכם על הסכום המופחת הזה. אם המלווים שלך לא יקבלו אותם על הסכום המופחת, או אם הם רוצים לשמור על הסכום הכולל שאתה חייב, הסוכנות תחזור שוב ללוח הציור ואולי אף תבקש משא ומתן נוסף עם נושה אחר.

התהליך יכול להיות ארוך ומייגע, ואלא אם החובות שלך עצומים, זה יכול להיות קשה לעבור ללא הכנסה לא חיונית כלל! לכן הסוכנות תקבל את הנושים להסכים לסכומים שאתה יכול להרשות לעצמך, בדרך כלל על ידי הצעת תשלום חד פעמי ולאחר מכן משא ומתן על תשלומים חודשיים קטנים יותר לאורך זמן.

מה הסוכנות תעשה

סוכנות משא ומתן החובות שלך תאסוף את ההכנסה שלך ואת הצרכים הבסיסיים כגון מזון ושכר דירה, ותיצור תקציב הדוק שממנו תשלם אותם מדי חודש. הם יקבעו כמה כסף הם חושבים שאתה יכול להרשות לעצמך לשלם מדי חודש, ויפנו לנושים שלך להסדרי תשלום. אם אינך יכול להרשות לעצמך את מלוא הסכום שהם מבקשים, הסוכנות תתערב לעזור לך למצוא דרך לשלם עבור חלק ממנו.

עם זאת, המחקר שלהם יראה שיש דרכים לקצץ בתשלומים מסוימים ולשלם את חובותיך בשיעור גבוה יותר מבלי לקבל הטבה כלשהי של העסקה, כגון מלוא הסכום החייב!

עוזרים לך למצוא יועצי אשראי

ישנם יועצי אשראי בכל מקום, וניתן למצוא אותם גם באינטרנט, אם כי זכור כי לא כולם אמינים ויש להיזהר ממש. בדוק את סוכנות משא ומתן החובות שאתה שוקל מול לשכת עסקים טובים יותר כדי לוודא שזוהי תעשייה המוסמכת על ידם, ולאחר מכן וודא שאתה מנצל הצעות של סוכנויות מכובדות אלה לייעוץ.

בנוסף, יועץ האשראי שלך יודיע לך כאשר ההזדמנויות הפיננסיות טובות מהן כיום, במיוחד בכל הנוגע לשיעורי הריבית לחובות שאתה מנסה להסדיר מול המלווה שלך. הם גם ייעצו לך כיצד לדבר עם המלווים שלך אם אתה מתקשה לשלם עבור החובות שאתה חייב. יועץ מומחה יוכל לסייע לך בהסדר החובות שלך, כמו גם לסייע לך לפתח תוכנית איתנה מבחינה תקציבית לחיים שוב ללא חובות.

יש אור בסוף המיתון, ואתה וסוכנותכם יכולים להיכנס בביטחון לזמן משתלם לתהליך ההקלה בחובות בכרטיסי אשראי, במיוחד אם אתם מבצעים את כל הצעדים הדרושים לשיפור ניקוד האשראי שלכם, ושמירה על החודשי הנמוך שלכם תשלומים יוצאים לנושים שלך.