אם אתה שם לב לחדשות בריאות מזה זמן, אתה יודע שיש מספר ממצאים חדשים בכל הנוגע לבריאות. באופן כללי, דיווחים אלה מבוססים על שנים של מחקר ועל ניסויים קליניים בהיקפים גדולים. ממצאי הפלבנואידים האחרונים אינם שונים. הם מהווים עוד תוספת למספר הולך וגדל של עובדות בריאות הנוגעות גלים בקהילה הרפואית. אז מה הם הממצאים החדשים האלה שאתם אולי תוהים? המשך לקרוא כדי לגלות מה המחקר מוצא ולמה הוא חשוב.

ראשית, מה הם פלבנואידים? 

הם קבוצה של פיטונוטריאנטים (תרכובות כימיות צמחיות המציעות יתרונות בריאותיים רבים) שיכולות לחזק את המערכת החיסונית, למנוע מחלות, להגן על מערכת העצבים מפני נזקים, לקדם את הראייה שלך באמצעות שיפור הראייה, לסייע בוויסות לחץ הדם והסוכר, להילחם בסרטן. , להפחית את השפעות ההזדקנות, לפעול כמרכיבים אנטי-אייג’ינג ועוד. ניתן למצוא אותם במגוון פירות, אגוזים, ירקות ומזונות אחרים.

במחקרים שנעשו לאחרונה, חוקרים מצאו כי ניתן למצוא את היתרונות הבריאותיים של הפלבנואידים גם בצמחים עצמם. המשמעות היא שניתן למצוא פלבנואידים בפירות כמו קיווי, גרגרי גוג’י, אוכמניות, פטל, תותים, מלונים, לימונים, רימונים ועוד. בירקות כמו תרד, קישואים, אספרגוס וברוקולי, חוקרים מצאו רמות של פלבנואידים שהם אפילו גבוהים יותר מאשר בירקות כמו תירס מתוק, תרד וכרובית.

אבל מה היתרונות שאולי אתה תוהה? ובכן, על פי כתב העת Journal of Nutrition, ניתן לקשר את צריכת הפלבונואידים הגבוהה ביותר להפחתת הסיכון למחלות לב, ובין הפחתה זו לבין קפיצה במחזור הדם, מה שעלול להוביל לאנרגיה מוגברת וירידה בעייפות. אז למרות שזה עשוי להיות משהו שאפשר לפצות עליו בשגרת הבוקר שלך, אכילת הירוקים שלך עשויה להיות למעשה דרך מרכזית להתחיל את היום שלך. זה גם יכול לעזור להוריד את רמות הטריגליצרידים ולהפחית את הסיכון למחלות לב, ולסייע במניעת ההשפעות הרעות של ההזדקנות.

אמנם יש ויכוח אם זה לא בריא לאכול דיאטה עשירה בפחמימות וסוכר, אבל בישול עם תבלינים ועשבי תיבול יכול להיות מאוד בריא. ניתן לייחס רבים מהיתרונות הבריאותיים של התבלינים ליתרונות הבריאותיים הגלומים של ירקות, תבלינים והל. אבל אם אתה מישהו שרגיש במיוחד לסוכרים, או למהות, מומלץ להימנע מתערובות תבלינים ככלל. ערבוב תבלינים למנות עשוי לסייע להשגת וריאציות טעם טובות יותר, ותוכל להשיג הרמוניה אולטימטיבית על ידי שימוש בשילוב של הל, כוסברה, קינמון, עמילנים ושמנים אתריים אחרים במקום זאת. מה שלא תעשה, אל תפחד להוסיף שמנים אתריים לתערובת שלך, מכיוון שהם לעיתים קרובות מספקים תוצאות חזקות יותר וטובים יותר לחיך רגיש.

למרות שזה לא הכרחי, הוספת מעט מיץ לימון ושתיית יין אדום יכול גם לסייע לחיזוק המערכת החיסונית בזמן הכנת הארוחות העשירות בפלבנואידים. ייתכן שתרצה גם לשמור את הקפה שלך לסוף, כדי לדלל את השפעת השמנים ביין שלך ולהיות בעל טעם פחות חומצי. נוגדי החמצון עשויים לשמש כבשר הטוב ביותר של מדכא, ולעזור לשמור על היתרונות הבריאותיים של תבלינים ללא עודף חומציות. למרות שאתה יכול להשתמש בשמנים אתריים חיצונית על העור, רבים מעדיפים להשתמש בהם בתוך האמבטיה או המקלחת, שם הקיטור עוזר מאוד לשפר את היתרונות הבריאותיים שלהם.