החיילים ואנשי הביטחון שומרים עלינו מכל משמר ויוצאים לפעולות צבאיות על מנת להגן עלינו מפני אויבים ומפגעים. אבל מי יוכל להגן עליהם כאשר הם נפגעים? כאשר חייל או איש ביטחון נפגע במהלך שירותו, הוא רשאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון על מנת לקבל את כל הפיצויים המגיעים לו. שכן, בעקבות הפציעה עליו לעבור לא פעם טיפולים רפואיים רבים, גופניים ונפשיים כאחד. לא אחת, מגיעים החיילים לקצין התגמולים כשאין ברשותם את כל המסמכים, ועל כן הם עלולים לקבל דחייה. כדי שזה לא יקרה, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי.

מי באמת יכול להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

כל מי שזכאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון הוא למעשה חייל שמצליח להוכיח כי הוא נפגע במהלך שירותו הצבאי, וכי מצבו לא החמיר בגלל מחלה שאינה קשורה לשירות. כמו כן, על מגיש הבקשה להוכיח כי הוא נפצע שלא כתוצאה מ”התנהגות רעה וחמורה”, כלומר לא סיכן את עצמו במהלך השירות הצבאי שלא לצורך. מעבר לכך, חיילים ועובדים של כוחות הביטחון יכולים להגיש תביעה גם אם הם שהו בחופשה שאושרה על ידי הצבא.

מהו התהליך שעובר החייל עד שהוא מקבל אישור לתביעה?

תביעה בגין פציעה נגד משרד הביטחון היא תהליך הכולל כמה שלבים. בשלב הראשון קצין התגמולים אשר לו מוגשת הבקשה צריך להכיר בפציעה. שלב ההכרה הוא אחד השלבים החשובים ביותר, ומהם ניתן להמשיך הלאה לשלב הבא. אך על מנת שיכירו בפציעה, יש צורך לספק אישורים שונים דוגמת אישורים רפואיים, חומר רפואי ופירוט של השתלשלות האירועים אשר הובילו לפציעה. לאחר שכל הטפסים מוכנים, הם עוברים לאישור הוועדה הרפואית והיא למעשה זאת שקובעת בסופו של דבר את אחוזי הנכות של החייל. בהתאם לכך, החייל מקבל את הפיצויים. אם לדוגמה, אחוזי הנכות שנקבעו נעים בין 10 ל- 19 אחוזים, הוא מקבל מענק חד פעמי. אך אם מדובר בנכות שהיא מעל ל-20 אחוזים, החייל יהיה זכאי לתגמולים כספיים על בסיס חודשי.

לא מתמודדים עם זה לבד ופונים לעורך דין

תביעה נגד משרד הביטחון כרוכה בביורוקרטיה רבה. לא זו בלבד שהחיילים התובעים את משרד הביטחון מתמודדים עם ניירת, הם צריכים להתמודד עם כל מה שהם עברו בצבא פעם אחר פעם. על מנת לזרז את התהליך ולחסוך עוגמת נפש רבה, תביעה נגד משרד הביטחון על ידי עורך דין מנוסה היא הבחירה הנכונה במקרה זה. עורך דין מנוסה ומקצועי מלווה את החייל החל מרגע הגשת הטפסים ועד הזכייה בכל הפיצויים.