היכולת לשמור על עובדים שמחים, מחוברים ומלאי מוטיבציה, מהווה כיום פקטור משמעותי מאוד בניהול חברה מצליחה ורווחית. עובדים שמרוצים ממקום עבודתם, מהתנאים ומהתפקיד, נוטים להחמיץ פחות עבודה, להיות יותר יעילים וליצור מגמה של חדשנות בחברה.

מעבר לזה, עובדים מרוצים נשארים אצלכם בחברה, וזה חשוב מאוד באקלים התחרותי העכשווי. החלפת עובדים עולה הרבה כסף, פוגעת בפעילות של החברה ומעכבת צמיחה, שלא לדבר על הקושי לגייס עובדים טובים באותה מידה.

אז איך שומרים על העובדים מרוצים? הכנו לכם כמה טיפים חשובים, שכדאי לכם לאמץ.

תנו עדיפות לאיזון בין עבודה לבין חייהם האישיים של העובדים

גם אם עובדים מרוויחים הרבה מאוד כסף, הם קרוב לוודאי לא יהיו מרוצים בסביבת עבודה לא מאוזנת. כלומר, עליכם לוודא כי הם מרגישים שהזמן שלהם מתחלק בצורה הוגנת בין חיים המקצועיים לאישיים. העובדים של היום כבר לא מקדשים את ערך היציבות כמו פעם, במקום זה הם מעריכים גמישות, וחשוב להם להיות זמינים לצרכים שלהם ושל בני משפחתם.

האיזון הזה מסייע לייצר סביבת עבודה בריאה, מקטינה מתחים ומובילה למיצוי נכון יותר של שעות העבודה בחברה. לעומת זאת, עובדים שחשים כי הם “טובעים” בעבודה, עלולים להיות מתוחים מאוד באופן קבוע, ובשל כך לסבול מבעיות פיזיות ונפשיות.

אלה כמה דרכים להראות שאתם נותנים עדיפות לחיים מאוזנים:

  • הציעו אפשרויות מגוונות לשעות עבודה, אפשרו לעבוד מרחוק (מהבית) באופן חלקי או מלא.
  • עודדו את המנהלים למדוד תהליכים על פי פרודוקטיביות, ולא על פי הזמן שבילו העובדים במשרד.
  • עודדו את העובדים לצאת להפסקות, ולנהל את יום העבודה שלהם בצורה עצמאית ככל שניתן.
  • תבדקו האם העובדים מרגישים עמוסים, וכיצד אתם יכולים לעזור להם.
  • ספקו תמיכה ופתרונות לעובדים עם ילדים.

תקשיבו לעובדים שלכם

בהרבה מאוד חברות, המנהלים והמנהיגים מקבלים החלטות, והעובדים נאלצים לשמוע עליהן בדיעבד. הם לא משפיעים על התהליך, ולמרות זאת נאלצים תמיד להתמודד עם התוצאות. כאשר מתקבלות החלטות שמשפיעות על העובדים באופן ישיר, מבלי שמספקים להם אפשרות להשמיע את קולם, הם מרגישים לא חשובים. במהרה, הם עלולים להיות לא מרוצים וחסרי מוטיבציה לעבוד ולתרום.

חשוב שתקשיבו להם, תתחשבו בדעותיהם ותקבלו מהם פידבק. תערבו אותם בתהליכים של קבלת החלטות, בשלב מוקדם ככל שאתם יכולים, במיוחד ככל שההחלטות נוגעות להם. העובדים יעריכו את זה, יבינו שמקשיבים להם וירצו לתת יותר מעצמם בכל יום מחדש.

תנו לעובדים שלכם מקום לצמוח

מפחדים שהעובדים שלכם יעזבו לחברות מתחרות? תציעו להם אפשרויות ומסלולי קידום בתוך החברה. עובדים שמרגישים כי מיצו את עצמם בתפקיד, או אפילו בתחום מסוים, עשויים לפרוח במשרה אחרת. לא רק שלא תאבדו אותם, הם ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בצמיחת החברה שלכם.