דרך המהירה ביותר לבנות אשראי טוב היא לרוב לשלם את החשבונות בזמן. אם אתה אחד מני רבים שמתקשים לשלם את החשבונות בזמן, אז תרצה לעשות כל שביכולתך כדי לשנות את דפוס התשלום שלך. יצירת דפוס תשלום עקבי לאורך זמן הוא הדרך המהירה ביותר לציון אשראי טוב.

עם זאת, אם אתה מתקשה לבצע תשלומים וזקוק לעזרה כלשהי, תרצה לדעת מה גורם לאשראי שלך לרדת מלכתחילה.

אשראי טוב לא חייב להיות מבוסס רק בדרך אחת מרכזית. מגוון גורמים הגיוניים יכולים לתרום לדוח אשראי וניקוד לא מספק. להלן כמה מהסיבות העיקריות לאשראי גרוע:

תשלומים מאוחרים

לעתים קרובות זהו אחד הגורמים המצערים הגורמים לניקוד האשראי לאבד ערך. אשראי טוב נבנה על ידי ביצוע תשלומים בזמן, אך אם אתה מתקשה לבצע תשלומים בכרטיס אשראי בזמן, הדבר יגרום לך להזדקק לעזרה נוספת לשחזור האשראי שלך.

כמות היתרות

אם דו”ח האשראי והניקוד שלך מראים שאתה קרוב לגבול שלך על כל יתרה שיש לך בכרטיסי האשראי שלך, אז זה גורם לניקוד האשראי שלך לפגוע. מנהג טוב הוא לנסות לשמור על יתרות כרטיס האשראי שלך עד פחות מ -40% מהמגבלות הזמינות שלך. אם אינך יכול לשלם את הכרטיס לחלוטין, נסה להשיג כרטיסים שבהם יש יתרה שתוכל לשלם תוך מספר חודשים.

שטר יוצא מן הכלל

אם יש לך שטר מצטיין שמחכה לתשלום, אז ציון האשראי שלך יזכה במכה. אם יש לך חשבונות שלא שולמו, הביא אותם עדכניים במהירות האפשרית. בכך תוכל להעלות את דירוג האשראי והציון שלך.

אורך היסטוריית האשראי

ככל שהיסטוריית האשראי שלך ארוכה יותר, כך דירוג האשראי שלך טוב יותר. זה מראה שאתה משתמש באשראי במשך זמן רב, מה שהופך אותך לסיכון פחות בכל הנוגע לבקשת אשראי חדש. גם אם יש לך מעט מאוד היסטוריית אשראי, אם מעולם לא החמצת תשלום או שהגדרת כברירת מחדל, דירוג האשראי שלך לא אמור להיות בצד השלילי.

תשלום כרטיסים מקסימליים

החזקת מספר גדול של כרטיסים מקסימליים יכולה להרוס את ציון האשראי שלך. כנראה שהדרך הגרועה ביותר למנוע מהחשבונות שלך לעבור לאוספים היא לשלם את הכרטיסים המקסימליים שלך. כאשר אתה מנסה להחזיר את יתרות כרטיס האשראי שלך לרמה סבירה, חשוב שתתעלם מהחוב בכרטיסים האחרים שלך.

אתה עשוי לגלות שיש לך מספר אפשרויות לפירעון החשבונות שלך, אך עליך להקצות את הכספים הנוספים לפירעון היתרות בכרטיסים שלך. למרות שזה עשוי לגרום להסדרת החוב שלך פחות מפתה, אתה רוצה לקחת כל מה שאתה יכול מלפרע את החוב שלך.

ייתכן שתרצה לאחד את חובותיך להלוואה בריבית נמוכה (כגון הלוואת הון עצמי) כדי לחסוך לעצמך קצת ריבית ולעזור לך להביא מהר יותר את החובות המוגזמים. תרגול זה יכול לעזור לשפר את הציון שלך די מהר כל עוד אתה עושה את זה בדרך הנכונה.

חוב משתנה

באופן מפתיע, לחלק מהאנשים יש חוב משתנה גבוה מדי ולא מספיק כדי לפצות על זה, וכתוצאה מכך ציון אשראי שלילי. ריבוי כרטיסים יכול למנוע ממך דירוג אשראי טוב. עם זאת, עדיין כדאי לפתוח כמה, שכן ציון אשראי טוב מהממוצע יכול לפתוח הטבות מסוימות, כגון תעריפים טובים יותר לביטוח רכב.

חשבונות אשראי שאינם בשימוש

להחזיק בכרטיס אשראי ישן כיוון ש’ישנת ‘, או בגלל ששכחת שיש לך כרטיס אשראי זה יכול להשפיע לרעה על ציוני האשראי שלך ועל היסטוריית האשראי שלך. שמור את החשבונות שאינך משתמש בהם כרגע פתוח והקפד לבצע חיובים מתמשכים אך תשלום אותם מדי חודש.

דירוג האשראי שלך נקבע על ידי התבוננות במספר גורמים, והדרך היחידה להבין את האסטרטגיה הטובה ביותר שלך היא להסתכל על דו”ח האשראי שלך ועל הציון.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *