הבחירה הטובה ביותר לחגים שלך? אם אתה אוהב יין, טוסקנה היא המקום הטוב ביותר לבקר בו. תיירים רבים מבקרים בטוסקנה כדי לטבול את עצמם בייצור יין, אבל אם אתה חובב יין, בוודאי תמצא לה מקום מלא ידע, תרבות וכמובן יין טעים.

אחד המקומות הטובים ביותר להתחיל את החוויה הגסטרונומית שלך בטוסקנה הוא במקדש. המוקד של טוסקנה הוא ייצור ושימור היין, ויש מקדשים טוסקניים רבים המייצרים יין ולחם, כמו זה ביקב סן ג’ימיניאנו.

בסן ג’ימיניאנו תוכלו ללמוד כיצד יוצרים יין ותוכלו למצוא בין הקורסים מגוון גדול של יינות, לרבות מרלו, קברנה סוביניון וסוביניון בלאן. הנזירים נהגו לייצר יין במרתפי המקדש לאחסון שמני זית, ממסים ותרופות. עשבי התיבול המשמשים לייצור יין מתוארכים לימי הביניים. המקדש בסן ג’ימיניאנו הוא העתיק ביותר באי ונבנה בשנת 1345.

כדי לעקוב אחר המסורת עוד יותר, תוכלו ללכת למונטלצ’ינו לטעימה, ולאחר מכן תוכלו ללכת למנזר מונטפרראנד (1663), הנמצא למרגלות מונטה טרמה. המנזר נוסד במקור בשנת 1382 על ידי האפיפיור סיטילו. עכשיו, זה האתר של אורטוריה המוקדשת לקתרין הקדוש ויש לה נוף יוצא מן הכלל על העיר כולה.

ישנם מקומות רבים אחרים לבקר בהם בטוסקנה, אך אלה למעלה יתנו לך מושג טוב על הקצב והמוצרים שתוכל לקנות בחנויות מקומיות. אפילו יותר טוב, בקר ביקבים וקנה כמה מהיינות המפורסמים ביותר שלהם, אם יש לך זמן.

כללי התנהגות ורם מדס

כשאתה בפסטיבל יין, עליך להקפיד על קוד הנימוס, במיוחד בכל הקשור לרכישת משקה אלכוהולי. אתה לא יכול לקנות אלכוהול כשאתה בפסטיבל יין.

הצורה הנכונה של קניית משקה אלכוהולי מכונה “gestione de execute”, כלומר עליך להזמין את היין ב”כיכר “(תחנת הזמנה), ותוגש לך. טווח המחירים של יינות כאן נע בין 10 ל -40 יורו.

פסטיבלי יין

ישנם פסטיבלי יין רבים המתקיימים כל השנה בטוסקנה. פסטיבל לודוביסי באוגוסט הוא הפסטיבל המפורסם ביותר. למנורקה יש פסטיבל יין מבעבע משלה ביוני, פסטיבל האוכל והיין הסרדיני בספטמבר, ופסטיבל היין בארי באוקטובר.

 נוקסאנדו הוא פסטיבל היין המפורסם ביותר באי. הוא מתקיים בסוף השבוע השלישי של יוני. הפסטיבל מציע הרבה יין מהנה וטעים ואוכל גורמה.

איפה לשתות יין בטוסקנה

באשר לרכישת יין בפסטיבל יין, אתה יכול לעשות זאת בכל עת של השנה. אך מקומיים רבים מאמינים כי הזמן הטוב ביותר לקנות יין כאן הוא במהלך סוף השבוע הראשון של אוגוסט, בפסטיבל “קוסה בונל”.

באשר למקומות אחרים בהם ניתן לשתות יין, ישנן עיירות רבות שניתן לבקר בהן. דוגמה לכך היא העיירה הקטנה סן ג’ימיניאנו, הממוקמת על חצי אי זעיר על מונטה פאראסיניקו. כפר הדייגים הזה הוא יעד תיירותי פופולרי למדי, במיוחד באוגוסט, כאשר הוא מקיים פסטיבל יין. כרמים אפשר למצוא כמעט בכל מקום באזור זה. הם נמצאים בדרך כלל באזורים הכפריים, על הגבעות או סביב נקודות נוף. אולם ניתן למצוא כאן רק את הכרמים הידועים ביותר. יין מקומי מאוחסן במרתפי היין הללו ותוכלו לטעום אלפי יינות שונים לפני שתגיעו לבחירה שלכם.

רוב הכרמים פתוחים כל השנה, אך בכמה כרמים אפשר לראות עד דצמבר. יקב סבסטיאני המפורסם מעניין לא רק את ההיסטוריה שלו, אלא גם כי הוא שומר על איכותו במשך יותר מ -150 שנה.

מחירי היין נעים בין 5 ל -10 יורו לבקבוק. יין איטלקי ממוצע עולה 10 עד 15 יורו. המחירים משתנים בהתאם לאזור ואיכות היין. היין היקר ביותר מגיע מאזור מנטואה. יש לו מאפיינים של זיביגניירה ושרדונה.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *