הטיפים הכי חשובים

אז הגעת למסקנה שמספיק לשבת מול הטלוויזיה או על הספה והגיע הזמן לזוז קצת ולהתחיל להתאמן. כולנו יודעים עד כמה לעשות ספורט זה חשוב לגוף שלנו, ובעיקר להרגשה הטובה שלנו. אבל משום מה אנחנו נתקעים בשלב של העשיה, ופשוט דוחים את זה. כל פעם בגלל תירוץ אחר. 

נעים להכיר, שמי נויה, מאמנת כושר לא רשמית(: אני בת 27 מירושלים. לתחום הזה של הספורט והאימונים נכנסתי אחרי ששמתי לב שאני יותר ויותר מבלה במסעדות ואוכלת מלא ג’אנק (אחלה מסעדות יש פה בירושלים) ופחות ופחות זזה. הדבר הזה הפריע לי בעיקר בגלל שהשמנתי ופשוט הרגשתי רע עם עצמי. כשהחלטתי להתחיל להתאמן היו לי שפע של הצעות ופשוט לא ידעתי מה לעשות ומה יתאים לי בדיוק ולכן החלטתי לעשות את המדריך הזה. בדיוק למי שלא יודע איך להתחיל כמו שאני הייתי אז.

בקיצור המדריך הזה נועד בשבילכן יאללה תהנו(:

אז הטיפ הראשון הוא, 

הדרכה- כשמתחילים בפעילות גופנית לא משנה אם זה בחדר כושר, בחוץ או בבית, כדאי לקחת הדרכה מגורם מוסמך שזה- מאמן כושר. הוא  יקשיב למטרות שלך ויהפוך אותם לתוכנית אימונים. יסביר בדיוק איך ואיזה שרירים עובדים ואיך זה מקרב אותך למטרה. בנוסף, מאמן כושר יראה לך כיצד לבצע את התרגילים בצורה נכונה כדי למנוע פציעות מיותרות. 

אני לא אומרת שחובה לקחת מאמן כושר אישי. זה גם יקר וגם לא מתאים לכולם. מה שאני כן אומרת, זה לקחת ייעוץ ממישהו שבאמת מבין בזה בלי להתבייש ולבקש ממנו שיעזור בתכנית. 

 הדרגתיות בזמן- כשמתחילים להתאמן מאפס, צריך להתחיל עם אימונים קצרים יחסית, ומשך האימון משתנה בהתאם לסוג הפעילות. בפעילות אירובית, כמו הליכה, ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים – כדאי להתחיל עם אימונים בני 15 עד 20 דקות בקצב מתון. לא להתחיל ישר באימונים קשים. הגוף לא רגיל לזה, הוא יכנס למצב של סטרס ויגרם לך נזק –ואז פשוט תחשבי שכושר זה לא בשבילך ותחזרי לספה.

לא להסתכל על אנשים אחרים- הטיפ הזה הוא בעיניי הכי חשוב. הכי קל לנו לגלוש באינסטגרם ולראות דוגמניות יפות עם גוף מחוטב ושרירי ולרצות להיות כמוהם. זה לגיטימי אם זה עושה לך חשק להתאמן, אבל מה שאת צריכה להבין שלכולנו יש גוף שונה. 

מה שלאחת לוקח שחודש להגיע אליו, לשניה לוקח 7 חודשים, ומה שאחת קיבלה בגנים, זה מה שהשניה בדיוק צריכה להתאמץ בשבילו. אז תזכרי שלכל אחד זה תהליך שונה, ושאף אחד לא נולד מחוטב. את צריכה להתמיד ורק אם תתמידי את תראי תוצאות! 

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *