אחת הבעיות המרכזיות והמוכרות במרתפים הינה מועדות להצפות, בעיקר בעונת החורף אך למעשה הסיכון קיים לכל אורך השנה. בעונת החורף הסכנה להצפה מגיעה ממי גשמים שמחלחלים למטה וגורמים לעליית מפלס עד כדי הצפה. גם בעונות אחרות קיים סיכון מעצם העובדה שהמרתף נמצא מתחת לקו הביוב המרכזי ותקלות שונות עלולות להוביל להצפה. על כן ישנה חשיבות לרכישת משאבות נכונות למרתפים כדי למנוע את ההצפה עצמה ולטפל בה במהירות במידה והיא כבר מתרחשת.

סוגים שונים של משאבות ניקוז

בשוק המקומי מוצעות כמה וחמה משאבות ניקוז מסוגים שונים. מה שהמשותף להן הוא שהן מגיעות עם מנוע חזק במיוחד שיכול לשאוב בדקה ליטרים רבים ולהעביר את המים דרך צנרת מיוחדת לנקודות שמחוץ למרתף או אל מערכת הביוב המרכזית שנמצאת כמה מטרים למעלה. מדובר במשאבות המסוגלות לעמוד בעומסים כבדים ובתנאים רטובים ולחים יחד, הנבדלות זו מזו בעוצמה שלהן ופרמטרים נוספים. לכן אם אין לכם ידע מקצועי בתחום כדאי לפנות למי שמבין. בעלי המקצוע ישאלו אתכם לגבי מאפייני המרתף שלכם והמידות שלו, המיקום שלו מבחינה אופקית ואנכית מול מערכת הביוב המרכזית ונקודת ניקוז אחרת, ולפיכך יוכלו לתת המלצה לגבי משאבת ניקוז המיוצרת על ידי חברה אמינה ורצינית שיש לה מוניטין מצוין בזכות עמידות מוצריה, וזאת במחיר המתאים למסגרת התקציב העומדת לרשותכם.

משאבות ניקוז סילוקית

חשוב לדעת שישנן משאבות ניקוז מסוג סילוקית המתאימות באופן מיוחד למרתפים. מדובר במשאבות אשר תפקידן להעלות את המים מצרכנים שונים כמו אסלה, מקלחון, כיורים, מכונת כביסה למעלה או הצידה אל מערכת הביוב המרכזית. כלומר, משאבה זו מונעת מראש את האפשרות של הצפה במרתף, כאשר המים מוזרמים מתחילה מהצרכן אל מיכל שיש בו סכינים שחותכות מוצקים. המשאבה נכנסת לפעולה באופן אוטומטי עם הגעת המים למפלס מסוים במיכל, וכך גם הסכינים, ולאחר פעולת השאיבה וריסוק המים מועברים בצנרת של מערכת הניקוז למערכת הביוב המרכזית. שוב, ישנם סוגים שונים של משאבות למרתף ביניהם בעוצמת המנוע, בטמפרטורות העבודה, במספר צרכני המים שיכולים להתחבר אליהן ופרמטרים נוספים, לכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום.

קרדיט תמונה FREEPIK