בריאות השיניים כוללת את כל ההיבטים של בריאות הפה ותפקוד הפה במיוחד השיניים, החניכיים והלשון. שמירה על בריאות שיניים תקינה היא המפתח להשגת אורח חיים היגייני ובריא; תזונה בריאה, יחד עם פעילות גופנית סדירה, יכולים לסייע בשמירה על בריאות השיניים.

עששת
עששת פוגעת בכל קבוצות הגיל ושכיחה במיוחד בקרב ילדים. המשטח החיצוני של השן מכיל חיידקים הגורמים לעששת, חומר דביק הנקרא פלאק. שיניים בריאות פועלות כמחסום המונע חיידקים לחדור לזרם הדם ולהגיע ללב ולאיברים אחרים. השכבה הפנימית של השן, הנקראת עיסה, מורכבת מרקמה רכה ומהעצבים. המשמעות היא שהדלקת שזיהום בעיסת השן עלולה לגרום לנזקים אחרים באיברים.

ישנם שני סוגים של עששת:

1. חללי שיניים: ארגז כלים או חריץ בשן

2. עששת שיניים: בורות וסדקים על פני השטח הנושך של השיניים

3. עששת שורש: צלעות על שורש השן

טיפים לבריאות שיניים לבריאות כללית

פעילות גופנית סדירה שומרת על אדם בריא ומלא אנרגיה. על ידי הצגת דוגמא נכונה על ידי צחצוח וחוט דנטלי, ילדים יכולים לשמור על שיניים וחניכיים בריאות לכל החיים. מומלץ מאוד לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד. זה יסיר פלאק וחלקיקי מזון שנתקועים בין השיניים. באשר לחוט דנטלי, נקו בין השיניים כדי לשחרר חלקיקי מזון וחיידקים לא רצויים בקו החניכיים.

3. ראו שאתם כל הזמן משתמשים במי שטיפת פה טובה. שטיפת פה אמינה מסוגלת להגיע לאזורים שבדרך כלל מחמיצים מברשות השיניים. חשוב להשתמש במי פה המסוגלים לחסל רובד יחד עם חיידקים.

4. בקר אצל רופא השיניים שלך באופן קבוע. הוא מסוגל לזהות בעיות לפני שהן מחמירות. איגוד השיניים האמריקאי ממליץ על בדיקה שנתית אצל רופא שיניים.

5. יש לבצע בדיקת שיניים קבועה. יש לנקות את השיניים ולבדוק אותן על ידי איש מקצוע. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע חללים, חללים עמוקים, הצטברות רובד ואבנית ומחלות חניכיים. בדקו את שיניכם באופן אנכי אם יש סימנים למחלת חניכיים.

6. הגבלות

תרופות מסוימות יכולות לגרום להתייבשות הפה שלך מה שעלול להוביל לבעיות שיניים. דון בכל מרשמים, תרופות ללא מרשם, צמחי מרפא, תוספי תזונה וגישות טיפול חלופיות שהומלצו לבריאות השיניים שלך.

7. הגבלות

אין להשתמש במוצרי טבק, כולל מוצרי טבק ללא עשן. סבירות גבוהה יותר שתתפתח מחלת חניכיים אם תשתמש במוצרי טבק.

8. מחלה

ישנן מגוון מחלות העשויות להשפיע על הפה והשיניים. חלק מהמצבים שעלולים לצוץ כוללים יובש בפה, קיכלי, עור יבש, פצעים בפה וקנדידה בפה.

9. מברשת פעמיים ביום. צחצח את השיניים ביסודיות לפחות פעמיים ביום או לאחר כל ארוחה.

10. חוט דנטלי מדי יום

טיפים לחוט דנטלי

1. הניחו את החוט דנטלי בין שתי שיניים והורידו אותו עד לקו החניכיים.

2. לטאטא את החוט בין השיניים ולהזיז אותו בעדינות למעלה ולמטה.

3. החלק את כל השן.

ברגע שאתה משתמש בחוט דנטלי על כל שן, תוכל לאשר אם החניכיים נקיות.מומלץ להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום אם אתה מושפע ממחלת חניכיים, בשל העובדה שהוא מסייע במניעת הפקדות ואבנית מפגיעה בשיניים.

בריאות שיניים לילדים ולבני נוער

1. עודד צחצוח וחוט דנטלי קבוע ועקבי, שכן בדרך כלל קל יותר לשמור על הרגלי בריאות השיניים שמתחילים בגיל צעיר מכיוון שהאדם כנראה פיתח רמה מסוימת של מיומנות במהלך תקופה זו.

2. המחצית השנייה של הקרב קצת יותר קשה, אבל אם אתה נער או מבוגר צעיר, עידוד מתמיד של ההורים שלך והיגיינת שיניים פרופורציונאלית יגרמו לכך שאתה לא צריך לחשוש לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי על בסיס יומי.

3. היזהרו לא למגר את החיידקים הטובים עם החיידקים הרעים. למרות שרוב האנשים מתמקדים רק בשיניים מבחוץ, יש כמות טובה של חיידקים שחיים מבפנים. עם תרגול מתמיד של צחצוח וחוט דנטלי, העולם החיצון לא יהיה רחוק מהפה שלך. בפנים יש עולם חי שצריך לנקות ולתחזק אותו.

4. וודא שילדיך מפוקחים גם על ידי הוריהם או ההורים. למד ילדים תקני היגיינת שיניים טובים מוקדם מספיק, כך שיגדלו הסיכויים שהם ימשיכו לשמור על הרגלים טובים.

5. ילדים שצורכים כמויות מוגזמות של מיץ, חלב, מזון סביר יותר שיש סיכוי גבוה יותר לסבול מעששת ויש להם בעיות גם בחניכיים.

6. ישנם מזונות מסוימים שהוכחו כמקדמים את בריאות השיניים.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *