האוויר הפתוח, הרוח שמבדרת לכם את השיער, הבריזה הנעימה שגם מכניסה בכם אדרנלין – כל אלו הן רק חלק מהתחושות שנסיעות שטח בחיק הטבע מעניקות למטיילים, ואם אף פעם לא התנסיתם בחוויה שכזאת כדאי לכם לארגן אחת כזו גם לעצמכם.

למרות שאין תחליף לטיולים רגליים במסלולי טיול שונים שיש בארץ, אין ספק כי טיול בטבע עם רכב שטח מספק הנאה מיוחדת ובלתי רגילה, כי הרי מדובר על מרכיב אתגרי שנכנס לתוך החוויה של הטיול. כדי שתוכלו להבין מה מחכה לכם בטיול השטח, האם זה בטוח ואיך בכלל תוכלו לארגן טיול מדליק שכזה – פנינו לצוות של פורטל קרמל, שמתמחה בכל הנושאים שקשורים לחוויות, אטרקציות, הנאות ופאן וחזרנו עם מידע חשוב וכמה טיפים שיעשו לכם סדר בהכל.

טיול עם רכב שטח – האם זה בטוח?

קודם כל נדבר על החלק הבטיחותי של טיולי שטח בחיק הטבע, שזהו מרכיב חשוב ומרכזי באטרקציה שנועדה לספק הרבה הנאה. טיולי שטח נעשים באמצעות רכבי שטח מיוחדים שמסוגלים לצלוח בקלות דרכים ושבילים לא סלולים, ואלו הם רכבים חזקים ואמינים שמספקים בטיחות מלאה הן לנוהגים ברכב והן לנוסעים בו.

טיולי השטח הללו כל כך בטיחותיים, שאפילו תינוקות ופעוטות יכולים לצאת למסע מאתגר וחווייתי זה כשהם רתומים בכיסאות בטיחות מתאימים שמספקים להם הגנה מלאה ממש כמו בנסיעה ברכב פרטי. אם מדובר על טיולי משפחות בשטח, לרוב ההמלצה תהיה לעשות זאת באמצעות טיולי ג’יפים מאורגנים.

טיולי שטח עם רכב פרטי או רכב מושכר?

צריך לזכור שטיולי שטח נערכים בשטחים פתוחים ובמסלולים שאינם סלולים עם כבישי אספלט, ולכן אם יש לכם רכב פרטי סטנדרטי לא תוכלו לצאת איתו לטיול השטח, מהסיבה הפשוטה שהוא לא מתאים לנסיעה בדרכים לא סלולות מבחינת מרכב, גלגלים וגם בטיחות.

מצד שני אם יש ברשותכם רכב פרטי בעל הנעה כפולה, גלגלים גדולים, מרכב גבוה ועוד פרמטרים שמתאימים לנסיעות שטח – הרי שזה רכב ייעודי לנסיעות בשטחים. רכבים כאלו מוכרים בשם של רכבי פנאי-שטח, ומשמשים אנשים פרטיים נסיעות רגילות בכבישים ובימי חופשה גם לנסיעות שטח חווייתיות.

סוגים של רכבי שטח שיסדרו לכם טיול מושלם

אם אינכם מחזיקים בטנדר, ג’יפ או רכב מסוג פנאי-שטח אחר תוכלו תמיד לשכור רכב שטח ייעודי לנסיעת השטח שתרצו לעשות. ישנם כמה סוגים של רכבים כאלו שכדאי להכיר:

  • טרקטורונים – רכבי שטח קטנים ופתוחים בדרך כלל, מתאימים לנסיעה של 1-2 מבוגרים יחד. טיול טרקטורונים מתבצע לרוב בנהיגה עצמית, לאחר קבלת הדרכה קצרה על שליטה בכלי הרכב.
  • רייזרים – רכבי שטח זריזים ואיכותיים, זהים מעט לטרקטורונים אך המרכב שלהם משופר וחדשני יותר לנסיעה חלקה ומהנה יותר. אפשר למצוא רייזר שמתאים לנסיעה של שני אנשים, או רייזרים שמתאימים לארבעה אנשים.
  • ג’יפים – אלו הם רכבי שטח וותיקים ואמינים, המעניקים לנוסעים מרחב סגור לשהות בו במהלך הנסיעה בשטח, ולכן הם מצוינים לנסיעות שטח בימים גשומים או קרירים.
  • קלאב קאר – רכב חשמלי קטן, המוגדר גם כרכב תפעולי, והוא מאפשר נסיעה רגועה ובטוחה בשבילי עפר ודרכים לא סלולות אך אינו מתאים למסלולים אתגריים.

היכן אפשר לשכור רכבי שטח ייעודיים לטיולים בטבע?

האטרקציה של טיולי שטח הפכה להיות פעילות מהנה וחווייתית לכל נופש ומטרה, בין אם מדובר על טיולי משפחות עם ג’יפים, טיולים רומנטיים ולא שגרתיים לזוגות עם רייזרים, טיולים לקבוצות חברים ועובדים וכו’. כדי שתוכלו למצוא חברה אמינה ומקצועית לשכור ממנה את רכב השטח שתרצו, כדאי לבקר בפורטל קרמל ולמצוא סוגים שונים של ספקים איכותיים.

נוסף למציאת ספק מתאים, מומלץ לא לפספס את ההטבות שפורטל קרמל מציעה לכם – רכישה מקוונת ומהירה של כרטיסים לאטרקציות בכל רחבי הארץ, והשגת הנחות ומבצעים שיחסכו לכם עד 50% בעלויות הרכישה של הכרטיסים.