מחלקות משאבי אנוש אחראיות להצלחת החברה, טוענת חברת היי בוב. על מנת לוודא שהן מצליחות, מחלקות משאבי אנוש חייבות לעבוד עם מחלקות אחרות כדי להבטיח שהעובדים יהיו מרוצים ומרוצים. למחלקות משאבי אנוש צריכה להיות תרבות של שקיפות – זה אומר שהן צריכות להיות פתוחות לגבי התהליכים וההחלטות של עצמן. הן גם צריכות להיות מסוגלות לתקשר ביעילות עם העובדים לגבי החששות, הצרכים או התלונות שלהם. מחלקת משאבי אנוש לא מתפקדת היא כזו שאין לה את המשאבים או המומחיות הדרושים לביצוע המשימות שהוטלו עליה. אחת הדרכים לזהות מחלקת משאבי אנוש לא מתפקדת היא על ידי התבוננות בתרשים הארגוני שלה. אם יש יותר מדי מנהלים ואין מספיק עובדים, זה עלול להיות סימן לתפקוד לקוי.

להלן רשימה של סימני אזהרה לכך שמחלקת משאבי אנוש עלולה להיות לא מתפקדת לפי חברת  היי בוב:

– אין תהליך ברור להעסקת עובדים חדשים

– לא ניתן לעובדים מספיק מידע על החברה

– עובדים לא מרגישים שהם יכולים לדבר בפתיחות במקום העבודה

-כישורי ניהול ומנהיגות לקויים

-מצב רוח נמוך של העובדים

-כישלון לספק סביבת עבודה תורמת להצלחת העובדים

-חוסר שקיפות ותקשורת

-מדיניות לא ברורה או בלתי סבירה

-חוסר הכשרה לעובדים או למנהלים

מהם הסיבות לתפקוד לקוי של מחלקת משאבי אנוש?

לחברות רבות יש מחלקת משאבי אנוש לא מתפקדת, ולא תמיד זו אשמתן, מסבירה חברת היי בוב  . במקרים מסוימים, העובדים אחראים לחוסר התפקוד מכיוון שהם אינם מתפקדים היטב בתפקידם. ייתכן שהם נפוטיסטים או שהם מחבלים בחברה.

במקרים אחרים, תרבות החברה אשמה. עלולה להיות סביבה לא בריאה המאפשרת לאנשים לפעול בצורה לא הולמת ללא חשש מהשלכות. הנהגת החברה עשויה גם לתרום לבעיה מכיוון שאינה מספקת מספיק תמיכה והכוונה לאנשי צוות משאבי אנוש.

קרדיט התמונות: unlimitedphotos