צפון דלמטיה, הוא אזור באזור הגדול יותר של ג’לה, צפון קרואטיה. טמפרטורות הקיץ נעות בין 20-26 מעלות צלזיוס. הטבע חסכוני עם ימי שמש ושטחים פתוחים בטבע.

תיירים, הזמן הטוב ביותר לבקר בצפון דלמטיה הוא בין מאי לספטמבר, מ 72 מעלות צלזיוס עד 80 מעלות צלזיוס. בגדים קלים מומלץ בדרך כלל. רוב המקומות נמצאים בתוך חצי שעה טיולי רכבת מהבירה. לדלמטיה יש נמל תעופה בינלאומי, “נמל התעופה הדרומי של דלמטי” ממתין לצפיפות ו”נמל התעופה הצפוני של דלמטי “משרת טיסות פנים. עברו 10 שנים מאז הרפובליקה של קרואטיה, שינתה את חוקתה והכירה בעצמאותה של פשוט דלמטיה. יש אוכלוסייה קטנה בדלמטיה הצפונית והמערבית.

כמעט 87% מהאוכלוסייה היא קרואטים. 11% מהאוכלוסייה היא הונגרית ואחריה 1.5% כל אחת מהקבוצות האתניות רומיות, רומאיות, סלאביות, אוסטריות וסלובניות. המגוון הלשוני מצוין עם 5000 מילים על פי המפקד האחרון. אתה יכול להגיע לצפון דלמטיה ללא בעיות אם אתה מגיע במטוס דרך זאגרב או ספליט שהוא נמל התעופה הבינלאומי העיקרי עבור קרואטים, אך עליך להתקשר תחילה מראש למטוס הבינלאומי שטס מזאגרב או מפליט, ולאחר מכן תוכל להגיע לצפון דלמטיה ברכב, אך כדאי שתדעו כי הכביש המהיר בין זאגרב לספליט אורך יותר מ -50 קילומטרים, כך שייקח לכם לפחות 3 שעות לעבור מזאגרב לצפון דלמטיה.

כמעט כל עיר באי מחוברת היטב לשאר העולם על ידי חברות תעופה יומיות, תמיד למקום שבו אתה גר. אם אתה בא בספינה הוא עוצר בנמל Vaplano, שנמצא בדרום האי, ותוכל לקבל אוטובוס מקומי, עם מיניבוסים או עם אוטובוס רגיל בשם “Kororny” המגיע כמעט לכל העיירות. אתה יכול גם להשתמש בשירות המעבורות מוופלאנו לוויילה או מוילה לאולם, אך עליך לדעת כי Vejle שוכנת בתוך המעגל הארקטי ויכול להיות קר אפילו בקיץ.

כמעט בכל אתר נופש יש מזנון, למעט סנטה טומינו, שלא יקבל אוכל שנחשף לתנאים ארקטיים. האוכל “כבוש” בשומן מן החי לפרקי זמן ארוכים, הם המיסו קרח והוסיפו מזחלת לרדיפת שלג. החורף הוא זמן טוב לנסוע לסנטה טומינו אם אתה מעוניין לשנרקל, אם כי אתה צריך לקחת מעיל, כובע ובגדים תרמיים. כל אתר הנופש של סנטה טומינו מחובר באמצעות מעלית סקי ענקית, יקרה ומהירה בשם “מעלית פולסופרס”, שיש בה 4 קווי גרירה. הקו הרביעי נקרא “מעלית אברמס”, שנקרא בטעות עבור מעלית Ab Draggoffers, אשר בתורו תוביל אותך לפלטפורמה העליונה של אתר הנופש.

תוכלו לבקר ב -3 קטעי הרים של סנטה טומינו על ידי טיולים רגליים: הרכס סיירה המפורסם, יחד עם פסגות מקבילות בטורס דל פיין ובפנטנאל; סיירה קרסטלינה, גובה רגוע יחסית של 13,470 רגל; ואגם מאסיף, בגובה של 17,000 רגל מדהימים, אתה לא יכול ללכת באופן עצמאי על פני סנטה טומינו, אז אתה חייב להסתפק בלחזור עם חבר או בן משפחה. השוק הפאן אפריקאי אידיאלי למציאת מזכרת לאהוביכם בבית, ולדיחה בכבישי ההרים בכדי למצוא פינות נסתרות. האכסניה Torres del Paine היא אופציה נהדרת, הממוקמת בסיירה קרסטלינה אל פורו, הכוללת אזור צפייה בחיות בר ונהר שלג נקי במיוחד.בין כל השבחים האלה, אסור לפספס את סנטה טומינו. עיתונאים שסיקרו את המקום יוצא הדופן הזה נותרו מסכימים בכך שהם טוענים כי זהו אחד הנקודות היפות ביותר על פני כדור הארץ, ולכן חייבות להיות סיבות לכך שכמה עיתונים חשובים התייחסו אליו כאל “מתנה לאנושות”. לא משנה מה דעתך, זהו מקום פתוח לכל הבית ומי יודע, אם אתה מגלה מקום שאתה לא יודע עליו, אתה עלול לגלות חבר טוב חדש!

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *