הנחת דשן אורגני על אדמת הגינה שלך מבטיחה שהאדמה תקבל את החומרים המזינים הדרושים לה. מספר רב של גננים המגדלים ירקות אורגניים יגידו לכם שאם תעשו זאת 2-3 פעמים בשנה זה יגדיל מאוד את כדור הארץ בגינת הירק שלכם.

הוספת דשן אורגני לגינה שלך היא לא הרבה יותר עבודה מאשר להוסיף קצת קומפוסט. עם זאת, זה הרבה יותר הרסני אם לא מכינים את האדמה כראוי. לכן, אם אתם שותלים זרעים תתרחקו מהאדמה לבד. הכנת הקרקע היא השלב החשוב ביותר בייצור יבול עשיר ובריא של ירקות.

ללכת לאורגני לא הרבה יותר קשה מאשר לרכוש מוצרים טבעיים. מרכזי גינה רבים, כולל כאלה שמוכרים דשן אורגני יחד עם סוחרי אדמה.

כולל הבנת הקרקע שלך

יש קרקע חרסית, חולית, דשא וחולית. קרקעות חולות רופפות וקלות לחפור ומאפשרות לאדמה לנשום. קרקעות חרס הן צפופות שעוצרות רכישת חומרים מזינים ולחות חיוניים מלהגיע לשורשי הצמח. קרקעות דשא מציעות חומרים מזינים לצמח בעודן מכילות כמות טובה של לחות לשורשים.

כדי להגדיל את תכולת התזונה של האדמה שלך, זרוק אזוב כבול, קומפוסט וזבל מסביב לצמחים באביב ובסתיו. פעולה זו תביא את החומרים המזינים עד לשורשי הצמח. זרעים מסוימים יזדקקו לכמויות שונות של דשן. גידול עגבניות אורגניות אפשרי מבלי להוסיף כימיקלים לאדמה. השתמש בקומפוסט וכסה את הקרקע סביב צמחי העגבניות.

למרות שעגבניות אורגניות יגדלו ברוב האדמות, הן צריכות יותר חומרים מזינים. שקול להוסיף אצות לאדמה כדרך מצוינת לספק חומרים מזינים נוספים. כרום, סידן ומגנזיום הם רק חלק מהחומרים המזינים הנדרשים בעגבניות אורגניות.

זנים של עגבניות אורגניות

יותר ויותר אנשים מגדלים עגבניות אורגניות וירקות אחרים. גידול עגבניות אורגניות יכול לחסוך לכם כסף ולעזור לכם ליהנות מהעגבניות הטעימות ביותר אי פעם. ניתן למצוא זנים של עגבניות אורגניות השונות מאלה שגדלו למטרות מסחריות. כמה מהזנים הנפוצים יותר כוללים:

1) עגבניות שרי אורגניות – עגבניות אלה הן זנים קטנים, אדומים ומתוקים. 2) עגבניות אגס אורגניות – מדובר בעגבניות באמצע העונה שאינן מתאימות לחיתוך והבשלה של גפנים. הם נהנים מהם הכי טוב בסלטים .3) עגבניות ירושה – עגבניות ירושה הן זנים שאינם מסחריים ולא היברידיים. הם בדרך כלל מתוקים מאוד ומעט חמוצים.

היתרונות של עגבניות אורגניות

יתרון נוסף בגידול עגבניות אורגניות הוא טריותן. הם ללא הכימיקלים שניתן למצוא בעגבניות שגדלו באופן מסחרי. בנוסף, אנשים עם אורח חיים אורגני אינם רוצים להוסיף חומרי הדברה אלה לגופם. אלה רק חלק מהיתרונות הרבים של עגבניות אורגניות.

סוגי עגבניות אורגניות

ישנם סוגים רבים של עגבניות אורגניות לגידול. הם כוללים:

1) תומפסון אורגני ללא זרעים – הם עגבניות ירושה שגדלו בגינה המשפחתית במשך למעלה מ -80 שנה. הם רק העתקים של העגבניות האמיתיות, שבהן הם נותרו אורגניים.

2) ביס סטייק אורגני – עגבניות בשר בקר ירושה שגדלו בגינה המשפחתית כמעט 100 שנה.

3) סודה אורגנית בלבד – עגבניות זקוצ’ינו הן משקאות מוגזים אורגניים הגדלים בחוות משפחתיות שהיו אורגניות במשך יותר מ -80 שנה.

4) שומרים ארוכים – עגבניות אלה הן עגבניות בשלות גפן בעלות עור קשה וניתן לגדל אותן רק עגבניות.

5) צהוב ירושה – עגבניות צהובות ירושה הן עגבניות טעימות ועסיסיות שרק המשפחה אכלה.

6) זהו אוסף עגבניות היברידיות בעלות צבעים שונים וסקלרברבר פסים.

7) זהב דובדבן – עגבניות שרי ירושה שאורכן כמעט 4 סנטימטרים עם פסים צהובים, אדומים וכתומים.

8) ברונזה טוסקנה – עגבנייה של נחושת ירושה שמתקבלת גדולה ומצולעת.

9) קוטלי עשבים בלבד – עגבניות היברידיות אינן נושאות הרבה מהמחלות הללו, אך כאשר כמה מתרחשות, הן עמידות.

10) סקוויה – עגבניות הסקויה של ירושה נעשות גדולות ומחוספסות מאוד. הם קוצניים מאוד.

11) ירושה – עגבנייה זו ידועה בגודלה הגדול, תכולת החומצה הנמוכה, והיא אדומה במקום ורודה.

12) מסקנה אחרונה

למרות שלסוג עגבניות זה יש דרישות רבות יותר מהאחרות, הן עגבניות נהדרות לגידול. אם אתה יכול, מומלץ שתלמד את היסודות של גידול עגבניות לפני שתתמודד עם זנים ספציפיים יותר.

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *